رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: تاکنون 28 نفر از نامزدهای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان انصراف خود را اعلام کرده اند که این تعداد تا روز اخذ رای افزایش خواهد یافت.

انصراف 28 نامزد انتخابات مجلس دهم در گلستان/هشت درخواست انتقال حوزه

 به گزارش گلستان24، علی اصغر طهماسبی روز چهارشنبه در بیست و ششمین جلسه ستاد انتخابات استان با بیان اینکه آمار نهایی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد، اظهار داشت: در این مدت همچنین هشت نفر در استان درخواست انتقال حوزه انتخابیه خود را داشته اند که مدارک آن به شورای نگهبان ارسال شده، اما تا این لحظه تأییدیه نهایی آن به وزارت کشور اعلام نشده است.

 مجلس دهم در گلستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به آغاز چهاردهمین فرایند برگزاری انتخابات، گفت: در این فرایند طبق جدول زمانبندی، اسامی قطعی نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از جمع بندی با انتشار آگهی از سوی فرمانداران حوزه های انتخابیه استان به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طی فرایند دوازدهم انتخابات و رسیدگی به شکایات داوطلبانی که در شورای نگهبان رد صلاحیت شده بودند، در استان گلستان یک نفر از نامزدها در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، با تأیید صلاحیت به عرصه رقابت بازگشت.


طهماسبی ادامه داد: همچنین زمان رسمی آغاز تبلیغات نامزدها از ساعت 24 امشب، مورخ 29 بهمن می باشد و هرگونه تبلیغات پیش از این ساعت تخلف انتخاباتی محسوب می شود.


به گفته وی کلیه نامزدها می توانند بنابر قانون جدید تبلیغات، در هر شهر دو ستاد انتخاباتی مرکزی به صورت مجزا برای بانوان و آقایان داشته باشند.


رئیس ستاد انتخابات گلستان اضافه کرد: حدود 20 هزار نفر کاربر و عوامل اجرایی در 1332 شعبه اخذ رأی آماده برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه در گلستان هستند و امیدواریم با تلاش های صورت گرفته شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه و با حضور گسترده مردم باشیم.


حسن کاغذلو دبیر ستاد انتخابات گلستان نیز در این جلسه ،رصد فضای مجازی، ارسال گزارش روزانه، تهیه بولتن خبری و تحلیل های روزانه را از مهمترین فعالیت های دبیرخانه ستاد انتخابات استان بر شمرد و ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همکاری کلیه دست اندرکاران شاهد برگزاری یک انتخابات سالم ، پرشور و حداکثری باشیم.


مردم استان یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار