ثبت‌نام مدرسه‌های علمیه خواهران از ۱۵ بهمن‌ماه در گلستان آغاز شد.

ثبت‌نام مدرسه علمیه بانوان در گلستان آغاز شد

 به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام ایوب وردان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در استان گلستان از 15 بهمن‌ماه امسال آغاز و تا 15 اسفند ادامه دارد.

وی افزود: در سطح استان گلستان 12 مدرسه علمیه فعالیت می‌کنند که 11 مدرسه سطح 2 و یک مدرسه سطح یک است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان تصریح کرد: مدارس سطح 2‌در شهرهای مختلف طلبه می‌پذیرند و ظرفیت آن‌ها نیز 500 نفر است.

وردان گفت: مدرسه علمیه سطح 3 نیز در گرگان 85‌طلبه می‌پذیرد که در رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی به تحصیل می‌پردازند.

به گفته وی، پذیرش طلبه در مدارس سطح 2‌با مدرک دیپلم و سیکل است و فارغ‌التحصیلان این مقطع مدرک معادل کارشناسی دریافت می‌کنند، فارغ‌التحصیلان سطح 3 نیز معادل کارشناسی ارشد محسوب می‌شوند.

وردان اظهار داشت: برای پذیرش دانشجو در سطح 2‌آزمون کتبی نداریم و با شرط معدل و مصاحبه حضوری و ارزیابی فرد در توانمندی‌های مختلف پذیرش می‌شوند اما در سطح 3 آزمون کتبی و مصاحبه در نظر گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و 800 نفر در سطوح 2 و 3‌در استان گلستان در حال تحصیل هستند و تاکنون یک‌هزار و 500 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که از این تعداد 300 نفر سطح 3 و یک هزار و 200 نفر سطح 2 بوده‌اند.

وردان تصریح کرد: 600‌نفر از طلبه‌های استان گلستان نیز در مراکز مختلف آموزشی، دانشگاهی و اماکن مذهبی به تبلیغ مشغول بوده و بخشی از فارغ‌التحصیلان نیز در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول به کارشده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار