فرماندار شهرستان کلاله گفت: هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا نشان دهیم اسلام دین رافت و مهربانی است.

مهربانیت اسلام در هفته وحدت به نمایش گذاشته شود

به گزارش گلستان 24، نصرت برزگر صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‎های مذهبی شهرستان کلاله با اشاره به هفته وحدت مسلمین اظهار کرد: همه ما باید به هفته وحدت که حقیقتا هفته مبارک و فرخنده‎ای است به چشم یک فرصت نگاه کنیم و بدانیم که در شرایط امروز جهان اسلام اهمیت این چنین زمانی بیش از پیش و دارای حساسیت ویژه و خاصی است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر چشم تمام دنیا به کشور عزیزمان دوخته شده است، تصریح کرد: ایران اسلامی به عنوان ام‎القرای جهان اسلام و طلایه‎دار جریان صلح و آرامش و دوستی در دنیا امروز مورد توجه همه کشورهای جهان است و این یعنی اقدامات و رفتار ما زیر ذره‎بین همه گیتی قرار دارد و الگوی سایر کشورها قرار خواهد گرفت.

تصویر ارائه شده غرب از اسلام دروغین و جعلی است
فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به تحرکات اخیر گروه‎های تکفیری در کشورهای مسلمان منطقه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی در لباس دین و مذهب به جان دین و اعتقاد مردم افتاده‎اند و با تزریق کشورهای بیگانه تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه و دوگانگی میان مسلمانان به کار بسته‎اند تا از این طریق به اسلام که امروز به تدریج در حال گسترش تا قلب اروپا و آمریکاست را بگیرند.
برزگر با ابراز تاسف از موج اسلام‎هراسی ایجاد شده توسط دشمنان اسلام گفت: هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا دنیای اسلام با وحدت و یکپارچگی به همه دنیا نشان دهد که اسلام دین رافت و مهربانی و عطوفت است و آنچه که توسط تبلیغات پرحجم رسانه‎ای دشمن ارائه می‎شود یک تصویر جعلی و دروغین است.
وی در بیان لزوم نمایان کردن چهره واقعی اسلام برای جهانیان افزود: این روشنگری امروز وظیفه همه ما مسلمانان است تا با نشان دهیم مسلمانان در کمال دوستی و محبت و صمیمیت و بدور از هرگونه تنش و خشونتی در کنار هم زندگی می‎کنند و به نظر می‎رسد بهترین مجال برای نشان دادن این موضوع هفته وحدت است که به عنوان یک بستر بی‎نظیر برای تقویت همدلی و الفت بین مسلمانان می‎تواند به ما در مسیر نمایاندن چهره واقعی اسلام به ملت‎های آزاده دنیا کمک کند.

تشریح شرایط جهان اسلام محور برنامه‎های وحدت خواهد بود
فرماندار شهرستان کلاله در تشریح برنامه‎های هفته وحدت این شهرستان خاطرنشان کرد: محور برنامه‎های هفته وحدت امسال تشریح شرایط امروز جهان اسلام و توطئه‎های علیه وحدت اسلامی توسط کفار و حرکت‎های افراطی همچون داعش خواهد بود و نقطه عطف این بصیرت‎افزایی‎ها مراسم متمرکز شهرستانی خواهد بود.
برزگر با اشاره به فرمایشات رهبری پیرامون وحدت و لزوم تقویت آن گفت: همه باید تلاش کنیم تا تحت لوای پرچم رهبر فرزانه انقلاب گام برداریم و در راستای بصیرت‎افزایی از فرصت‎های پیش رو به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
گفتنی است پیش از فرماندار شهرستان کلاله حجت‎الاسلام رضا دیلمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله در سخنان کوتاهی با اشاره به ضرورت وحدت و تقریب میان مسلمانان افزود: مسئولان باید برای مردم در ترویج فرهنگ وحدت و همدلی الگو باشند هر چند که مردم فهیم میهن ما گاهی به نخبگان و مسئولان نیز درس می‎دهند.
وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت شرایط زمانی دنیای اسلام خاطرنشان کرد: هفته وحدت یک مجال مناسبی است تا همه ما مسلمانان با تاکید بر اشتراکات و با تکیه بر تقوای الهی همدلی و صمیمیت خود را افزایش داده و در مسیر رضای الهی و استحکام بخشیدن به پایه‎های اسلام گام برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار