مراسم جایزه اسکار در یکشنبه 22 فوریه 2015 در سالن دالبی هالیوود برگزار می‌شود و مستقیماًبه‌صورت زنده از شبکه تلویزیونیABC امریکا پخش می‌شود. ضمن آنکه این مراسم به‌صورت زنده از تلویزیون 225 کشور جهان نیز پخش خواهد شد.

20 اثر پویانمایی مسابقه جشنواره اسکار

20 اثر برای شرکت در بخش مسابقه فیلم‌های پویانمایی‌ای اسکار پذیرفته شدند. در این میان کمپانی دیزنی با ارائه چندین اثر، رکورددار این بخش به‌حساب می‌آید.

به گزارش گلستان 24 : این کمپانی سال گذشته موفق شد جایزه بهترین پویانمایی را برای پویانماییFrozen"یخ‌زده"از آن خود کند (پویانمایی یخ‌زده به ترویج جنس بازی پرداخته بود). این کمپانی امسال نیز با چندین کار ازجملهBig Hero6 پا به رقابت‌های اسکار گذاشته است. Big Hero6قرار است در ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) اکران شود و به نظر می‌رسدبا توجه به تبلیغات بسیار دیزنی برای این فیلم و هم‌چنین داستان متفاوت آن، با استقبال بسیاری مواجه خواهد شد و قطعاً جز اصلی‌ترینگزینه‌های دریافت جایزه اسکار امسال خواهد بود.

ازجمله سایر پویانمایی‌هایی که در هشتاد و هفتمین دوره اسکار پذیرفته‌شده‌اندمی‌توان به پویانمایی‌های زیر اشاره کرد:

The Book of Life" کتاب زندگی" که با الهام از سنت‌های کشور مکزیک در روزی به نام "روز مرگ" ساخته‌شده است و داستان عشقی مثلثی را روایت می‌کند. اینپویانماییهم‌اکنونبر پرده سینماهای آمریکاست. و باوجود بودجه متوسط خود توانسته فروش نسبتاً خوبی به دستآورد.

How to Train Your Dragon 2پویانمایی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 نیز ازجملهپویانمایی‌های استراتژیک آمریکایی است که تلاش می‌کند در بستر داستان دوستی اژدها و انسان، بهره‌گیری از قدرت نرم به کودکان آمریکایی بیاموزد ضمن آنکه مانند سایر پویانمایی‌هایآمریکایی، برای کودک آمریکایی یک قهرمان شکست‌ناپذیر را معرفی می‌کند که برای نجات مردمش، همه‌چیز حتی پدر خود را فدا می‌کند.

Jack and the Cuckoo-Clock Heart"جک قلب ساعتی" یک پویانمایی عاشقانه است. قلب جک یکساعت است که در صورت عاشق شدن او، از کار می‌افتد و همین قصه پویانمایی را جلو می‌برد.

The Box trolls- Cheatin

Giovanni’s Island-Henry & Me -The Hero of Color C

Legends of Oz: Dorothy’s Return-The LEGO Movie-Minuscule – Valley of the Lost Ants

Mr. Peabody & Sherman-Penguins of Madagascar-The Pirate Fairy-Planes: Fire & Rescue

اسکار

ساخت کمپانی دیزنی

Rio 2Rocks in My Pockets-Song of the Sea- The Tale of the Princess Kaguya

همان‌گونه که مشاهده می‌کنیددر این لیست نام پویانمایی ژاپنی"داستان پرنسس کاگویاو"نیز به چشم می‌خورد. ژاپنی‌ها تلاش کرده‌اندبا ساخت این پویانمایی بخشی از ادبیات کهن و افسانه‌های کهن خود را به جهانیان عرضه کنند. کاری که هنوز در ایران به‌درستی روی آن برنامه‌ریزی نشده است. برخی از فیلم‌های این لیست ازجمله" بیگ هیرو 6"هنوز اکران نشده‌اند و برای پذیرش نهایی، باید برای مخاطبان به اکران درآیند. نامزدهای این دوره ازرقابت‌های اسکار در پانزدهم ماه ژانویه 2015 معرفی خواهند شد.

مراسم جایزه اسکار در یکشنبه 22 فوریه 2015 در سالن دالبی هالیوود برگزار می‌شود و مستقیماًبه‌صورت زنده از شبکه تلویزیونیABC امریکا پخش می‌شود. ضمن آنکه این مراسم به‌صورت زنده از تلویزیون 225 کشور جهان نیز پخش خواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار