امسال کاندیدهای علی آباد اکثر سفارشات چاپی خود را در خارج از این شهرستان و استان به چاپ رسانده اند، که از دست رفتن این فرصت حمایتی از چاپخانه ها، فعالان این صنف را گلایه مند کرده است.

گلایه چاپخانه داران علی آباد کتول از کاندیداهای مجلس دهم

 به گزارش گلستان24، امسال در حالی که کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نطق ها و سخنرانی هایشان دائماً بر طبل حمایت از نیروهای بومی شهرستان و تلاش جهت اشتغال آفرینی جوانان می کوبند، در اولین گام اجرایی و عملی، قافیه را باختند و چاپ اکثر اعلامیه ها و کارهای چاپی خود را به چاپخانه های سایر شهر ها و بعضاً افراد غیر متخصص سپرده اند که این امر موجب خروج منابع مالی زیادی از شهر و حتی استان شد!روح الله قرایی مسئول چاپخانه وحدت قدیمیترین چاپخانه شهرستان و از قدیمی ترین چاپخانه های استان در این خصوص گفت: در حالی که چاپخانه های شهرستان ها عموماً در برخی مقاطع مثل انتخابات های شورا و مجلس می توانند رونق خوبی داشته باشند، امسال اکثر کاندیداهای شهرستان علی آباد کتول سفارشات چاپی خود را در خارج از شهرستان چاپ کردند.

وی اظهار کرد: در واقع این رویکرد که کاندیداها کارهای چاپی اصلی خود را به شهرهای مجاور ببرند و کارهای جزئی و نسیه خود را به چاپخانه های شهرستان سفارش بدهند، با توسعه اقتصادی شهرستان که شعار اکثر کاندیداها نیز بوده، در تضاد است.

قرائی در خصوص کیفیت بالای چاپ و دستگاه های پیشرفته چاپ در سایر شهر ها اذعان داشت: دستگاه های پیشرفته که با قیمت های میلیاردی خریداری می شوند مسلماً کیفیت چاپ بالایی دارند، ولی آیا قرار است مردم از روی کیفیت آگهی ها به کاندیداها رای دهند که بحث کیفیت آگهی ها پیش می آید!؟ در ثانی اگر کاندیدایی قصد دارد پوستر ها و بولتن های چاپی خود را با کیفیت بالا چاپ کند باز هم بهتر است از مجاری چاپخانه های شهرستان صورت بگیرد تا دست واسطه ها نیز کوتاه شود.

این چاپخانه دار با سابقه علی آبادی متذکر شد: چاپخانه های شهرستان در صورتی می توانند دستگاه های پیشرفته تر و جدید بیاورند که از آن ها حمایت شود و مطمئن باشند سرمایه گذاری آن ها برگشت سرمایه دارد.

امید شیخی مسئول چاپخانه امید نیز در این باره گفت: اگر مسئولین از چاپخانه ها حمایت کنند ما هم می توانیم دستگاه های پیشرفته خریداری کنیم. در ضمن اگر کاندیداها به فکر پیشرفت شهرستان هستند حتی اگر قیمت چاپ در شهرستان بیشتر و کیفیت ما هم پایین تر باشد که مسلماً این چنین نیست، وظیفه ی کاندیداها این است که از توسعه اقتصاد شهرستان حمایت کنند.

به هر روی این انتظار از کاندیداهای شهرستان می رود، همانطور که در شعارها و ایده های تبلیغاتی شان از لزوم ضرورت توجه به اشتغال و توسعه اقتصادی شهرستان سخن می گویند در عمل نیز به این ایده ها پایبند باشند و در ثبت سفارشات چاپی شان در مراحل بعد تجدید نظر کنند و درآمد و توسعه پایدار شهرستان را نیز در نظر بگیرند.

گزارش: وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار