مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان گفت: بستن زنجیر چرخ سرعت خدمات‎رسانی دستگاه‎ها را افزایش می‎دهد.

بستن زنجیر چرخ سرعت خدمات‎رسانی دستگاه‎ها را افزایش می‎دهد

عادل مصدقی در نشستی با مدیران کل مدیریت بحران، فرماندهان پلیس راه، مدیران راهداری، کارشناسان و دست‎اندرکاران بخش‎های مرتبط راه و شهرسازی، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و امداد خودرو سه استان گلستان، سمنان و خراسان‎شمالی در راهدارخانه چهارباغ شهرستان گرگان و راهدارخانه جنگل گلستان اظهار کرد: همه ما به نبود و کمبود امکانات و اعتبارات و مقرون به صرفه نبودن فعالیت‎های راهداری، واقف هستیم اما برای جبران این کاستی‎ها چاره‎ای به جز اینکه به سوی نهادهای مردم نهاد و ظرفیت‎های مردمی دست یاری بلند کنیم، نداریم.

به گزارش گلستان 24، ‎وی با اشاره به اینکه راهداری زمستان یکی از طرح‎های بسیار مهم در حوزه راهداری است، خاطرنشان کرد: راه، یک شریان اقتصادی اجتماعی و فرهنگی است و خدماتی که از جانب ما دستگاه‎های خدمات‎رسان ارائه می‎شود نقش مهمی در توسعه این خطوط و تبادلات دارد.

مصدقی تصریح کرد: همچنین، برای همه ما روشن است که توان امدادی و خدمات‎رسانی ما متناسب با افزایش روزانه خودروها نیست و تجربه کم رانندگان به ویژه در محورهای کوهستانی و برفی، شرایط سختی را برای هدایت آنها ایجاد می‎کند که باید از توان مردم در خدمات‎دهی استفاده کنیم.

یادگیری بستن زنجیر چرخ سرعت خدمات‎رسانی دستگاه‎ها را افزایش می‎دهد

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان گفت: یکی از مشکلاتی که در فصول سرد سال با آن مواجه هستیم، نداشتن زنجیر چرخ و عدم توانایی و مهارت رانندگان در بستن آن است که باعث ایجاد خلل و به هم خوردن ترافیک عبوری می‎شود.

مصدقی از رانندگان خواست که قبل از سفر، بستن زنجیر چرخ را امتحان کنند زیرا که توانایی و مهارت رانندگان در این کار، سرعت خدمات‎دهی دستگاه‎های امدادرسان را به ویژه در شرایط بحرانی فصل زمستان افزایش می‎دهد.

وی با تأکید بر فرهنگ‎سازی و آموزش رانندگی به رانندگان در آب و هوای زمستانی، گفت: با این اقدام دیگر شاهد برهم خوردن نظم ترافیکی محورها در زمستان نخواهیم بود و حتی باعث می‎شود که رانندگان نیز به راهداران در تسهیل راهداری زمستانی، کمک کنند.

امداد هوایی یکی از اقدامات مهم در امداد زمستانی است

مصدقی با توجه به شرایط جغرافیایی جاده جنگل گلستان، گفت: یکی از خدماتی که در این جاده می‎تواند کمک شایان توجهی به کاهش تلفات جاده‎ای کند، امداد هوایی است.

به گفته وی، امداد‎رسانی هوایی سبب تسهیل انتقال مصدومان حوادث رانندگی در زمان برف و کولاک به مراکز درمانی و اقامتی می‎شود.

وی به حوزه راهداری روستایی نیز، اشاره‎ای کرد و گفت: باید خدمات‎دهی در راه‎های روستایی اولویت‎بندی شود.

مصدقی گفت: مردم در گذشته اقلام و مایحتاج خود را برای فصل سرما تامین می‎کردند، اما امروزه مردم ساکن در روستاها مایحتاج زمستانی خود را تهیه نمی‎کنند و از این رو هر روز نیاز به مراجعه به شهر دارند که این مساله در فصول بارش آنها را با مشکل روبرو می‎کند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان متذکر شد که حضور دستگاه‎های خدمات‎رسان در کنار یکدیگر می‎تواند خدمات بسیار ارزنده‎ای را به هموطنان ارائه کند و باعث کاهش تلفات جاده‎ای در محورها خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار