آتش به جان عرصه‌های ملی گالیکش در دهستان نیلکوه افتاد که در دقایق اولیه توسط نیروهای منابع طبیعی و مردمی این شهرستان مهار شد.

آتش دوباره به جان عرصه‌های ملی گالیکش افتاد

روز گذشته حدود 300 مترمربع از منطقه جنگلی " دره چنارا و ایشی " واقع در مسیر دهستان نیلکوه حدفاصل روستای فارسیان فرنگ تا کیارام در آتش سوخت.

به گزارش گلستان 24، این آتش‌سوزی که در آن‌گونه‌هایی از نوع تلو و تمشک زار و درختچه‌های جنگلی بوده در لحظات اولیه توسط نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش و نیروهای مردمی مهارشده است.

لازم به ذکر است طبق گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش طی هفته گذشته نیز 11 هزار و 320 مترمربع از جنگل‌های این شهرستان دچار حریق شد.

منصور ممشلی گفت: این آتش‌سوزی‌ها، به دلیل حضور مردم و گردشگران همزمان با گرم شدن دوروزه هوا در مناطق جنگلی به وقوع پیوست.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش افزود: سه مورد از این آتش‌سوزی در مناطق جنگلی ' جمشیدآباد، نیلکوه و یورت کاظم' رخ داد که در جریان این آتش‌سوزی‌ها درمجموع چهار هزار و 320 مترمربع از جنگل‌های منطقه دچار حریق شد.

ممشلی گفت: دو مورد آتش‌سوزی دیگر نیز در مناطق جنگلی ' آب پران و قلی تپه' به وقوع پیوست و درمجموع هفت هزار مترمربع از جنگل‌ها دچار حریق شد.

وی بابیان اینکه این آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده است، گفت: با توجه به وزش بادهای معروف به خوشاباد در منطقه و پراکندگی آتش‌سوزی‌ها، نیروهای منابع طبیعی و مردمی نسبت به حریق این آتش‌سوزی‌ها اقدام کردند.

ممشلی بابیان اینکه وسعت جنگل‌های گالیکش 52 هزار هکتار است، افزود: با توجه به وسعت این جنگل‌ها و همچنین قرار داشتن این منطقه در مجاورت پارک ملی گلستان، تأمین امکانات اطفا حریق نظیر ماشین‌های آتش‌نشانی کمک دار، تراکتور و ادوات آبپاش در این منطقه ضروری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها مراتب را با تلفن‌های 1504 و 35830050 اطلاع دهند.

ارسال نظر

آخرین اخبار