اباصلت یازرلو جوان رامیانی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق با عزمی جهاد گونه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گامی موثر و پویا برداشته است.

عزم جوان رامیانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

اباصلت یازرلو جوان رامیانی که همچون دیگر جوانان پویای این سرزمین و جهت سرگرمی و غنی کردن اوقات فراغت و اینکه در اقتصاد خانواده و همچنین خود دستی داشته باشد به پرورش قارچ مشغول است.

به گزارش گلستان 24، وی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق به خود مغرور نشده و علوه بر فعالیتهای دیگر با عزمی راسخ و مدیریت زمانی اقتصاد مقاومتی را وارد خانواده خود کرده است.

این جوان پویا دلیل انتخاب پرورش قارچ دکمه ای خوراکی را، بازار کار و مشتری خوب و علاقه به فعالیتهایی در زمینه گیاهی و دارویی عنوان کرد.

اباصلت از راحتی مراحل پرورش قارچ می گوید:کاه ها را که صورت آماده در کاورهای پلاستیکی بسته بندی شده را خریداری کرده و سپس کمپوستهای آماده و میکروب زدایی شده را بر روی کاهها به اندازه 2الی 3 سانتی متر ریخته و به مدت یک الی دو هفته با دمای 22 درجه گرمادهی می شود و سپس بعد از تعریق بلافاصله با کاهش 6 الی7 درجه شوک سرمایی را به قارچ ها وارد کرده و بعد از این مدت قارچها نمایان شده و در صورت نیاز آبیاری  می شوند.

یازرلو افزود: در زمستان گرمادهی و در 6 ماهه اول سال سرمادهی برای تولید بهتر بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که با چه میزان سرمایه این کار را شروع کرده است؟ گفت: ابتدا با 300 کیلو کمپوست به مبلغ2 میلیون و 200 هزار ریال پرورش قارچ را شروع کرده است.

وی ادامه می دهد: پرورش قارچ فقط نیاز به نگهداری دارد و تمام لوازم مورد نیاز آن بصورت آماده در بازار به فروش می رسد.

وی از زمان آغاز پرورش قارچ و مراحل برداشت می گوید: از آبان ماه سال جاری کار را شروع کردم و تاکنون دو مرحله برداشت را پشت سر کذاشتم و اکنون در مرحله سوم برداشت می باشم.

این پرورش دهنده قارچ در خصوص میزان درآمد حاصله از این کار افزود:این کار را بصورت تفننی انجام می دهم و  بیشتر برای مصرف خانواده می باشد و گاهی هم دوستان خریداری می کنند .

وی ادامه می دهد: تولید و صرفه اقتصادی این کار در صورت پرورش صحیح و کارشناسانه، بسیار خوب و درآمدزا است .

 این جوان رامیانی بیان کرد: از کوچکترین فضا و یک اتاق 12 متری می توان بیشترین استفاده و در آمدزایی را در این زمینه داشت و جوانان را برای روی آوردن به این فعالیت دعوت کرد.

وی از مشکلات این کار می گوید: مشکل اصلی در این کار این است که باید کمپوست و موارد مورد نیاز را از دلالان یا از استانهای  دیگر با قیمتی بالاتر از قیمت اصلی خریداری کرد لذا تدابیری اندیشیده شود که  بتوان در همین مناطق تهیه کرد و اشتغالزایی راحت تر انجام شود و جوانان رغبت بیشتر جهت هدایت به این کار شوند.

این پرورش دهنده قارچ دکمه ای تصریح کرد: باید جهت ترویج این کار که دارای صرفه اقتصادی مناسب است جوانان را آشنا کرد و نیز راه دسترسی به مواد مورد نیاز را آسانتر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار