قصه تلخ مظلومیت فرهنگ در دانشگاهها؛

کم لطفی برخی مسئولین دانشگاهها در برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی با توجه به آگاهی آنان از اهمیت و تأثیرگذاری این اردوی معنوی جای بسی تأمل دارد!!.

از کم‌لطفی برخی دانشگاه‌های استان به راهیان نور تا بی‌توجهی به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی

اسفندماه، ماه بیقراری هزاران دانشجو عاشقی است که سر از پا نشناخته و با شور وصف ناشدنی جهت تجدید پیمان با شهدا به سوی مناطق عملیاتی جنوب می شتابند.

به گزارش گلستان24، سیج دانشجویی دانشگاهها هرساله به رسم سالهای گذشته اقدام به اعزام دانشجویان انقلابی به اردوی معنوی راهیان نور می نماید و استقبال بی نظیر دانشجویان، بسیج دانشجویی را واردار به قرعه کشی از میان ثبت نام کنندگان و یا در اولویت قرار دادن دانشجویانی که تاکنون موفق به اعزام نشده اند می نماید.

در این میان هستند، مسئولین دانشگاههایی که با اطلاع از اهمیت و تأثیرگذاری این برنامه عظیم ،آن طور که باید دغدغه این کار فرهنگی را ندارند و یا حمایت شایسته ای از متولیان امر نمی کنند، این در حالی است که دانشگاهها سالیانه بودجه ای را از هر دانشجو با عنوان« بودجه فعالیت فرهنگی» در زمان انتخاب واحد دریافت می کنند که با یک ضرب و جمع معمولی می توان حدس زد که چه بودجه بزرگی نصیب دانشگاه ها می شود.

52672 680

 از طرفی چه فعالیت فرهنگی باارزش تر و تأثیر گذار تر از اردوی راهیان نور می توان نام برد که پیوند دهنده نسل سوم با نسل دفاع مقدس باشد و موجب تقویت ارزش ها، آرمان ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جوانان شود که دانشگاهها  باید در این هدف ارزشمند اهتمام ویژه ای از خود نشان دهند که متأسفانه با خبر شدیم در موسسه آموزش عالی شمس گنبد کاووس علی رغم استقبال پرشور از راهیان نور، دانشجویان با کاهش اعزام مواجه شدند.

این موضوع موجب گله مندی جمعی از دانشجویان بسیجی شده است که یکی از فعالان  بسیج دانشجویی شهرستان گنبد کاووس در این خصوص گفت: با توجه به شناختی که از مسئولین موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شمس داریم انتظار می رفت همکاری آنان با برنامه های بسیج دانشجویی (اردوهای جهادی، طرح ولایت و راهیان نور) که از برنامه های شاخص بسیج دانشجویی دانشگاههاست بیشتر احساس شود.

n00002691-b

یکی دیگر از فعالان دانشجویی نیز با اشاره به اینکه برخی برنامه های فرهنگی در شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای استان و کمیسیون دانشجویی مصوب می شود، خاطرنشان کرد: از مسئولین دانشگاه شمس انتظارمی رود،جهت حفظ شأن و جایگاه مصوبات شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای استان گلستان و کمیسیون دانشجویی شهرستان گنبدکاووس و افزایش همدلی و همزبانی و در راستای تعامل و اجرای صحیح برنامه های فرهنگی و اعتلای فرهنگ و پیشبرد اهداف متعالی نظام در این خصوص دغدغه جدی داشته باشند.

در کلام آخر باید گفت: کم لطفی برخی دانشگاهها در اعزام کاروان های دانشجویی به راهیان نور در حالی است که مقام معظم رهبری بارها به اهمیت برگزاری راهیان نور تاکید نمودند و فرمودند“«فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.”

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار