صداقت و مراقبت و نکته مهم بدانیم که نشاط و شادابی مهمتر از زیبایی ظاهری است .فاکتوری با رقم بالا که شاید در اولویت ازدواج های امروزی باشد.و سایه سیاهی بر زندگی ها ی زوج های جوان انداخته..

ازدواج سنتی یا ازدواج به سبک جدید؟

به گزارش گلستان 24: همه ما از ازدواج جمعی از بزرگان فامیل  را متصور میشویم با دسته گل و شیرینی  در منزل دختر خانمی دور هم جمع میشوند وبه قول معروف  با سلام و صلوات صحبت را آغاز می کنند، خانم برگزیده مادر و خواهر و در برخی موارد فامیل دورتر می باشد  و بعد از صحبتهای اولیه خانم و اقا برای صحبت  به گوشه ای از همان مجلس یا گاها اتاقی دیگر راهنمایی میشوند و بعد از دقایقی مختصر مجلس خاتمه می یابد تا جواب دهی خانواده دختر خانوم و بعد از گذشت چند روزبا جواب مثبت خانواده دوشیزه مذکور  مراسم بله برون و عقد و ازدواج.... شکل میگیرد و زندگی  با کمترین شناخت دو طرف از هم اغاز می شود...مردان و زنان امروز شاید به دلیل تغییر در سطح توقعات  مانند قدیم تر ها نباشند و سخت گیری کنند ...و این نوع ازدواج در بین جوانان دلچسب نباشد .

 ازدواج به سبک جدید

در این بین شانس جایگاهی ویژه دارد چون با چند دقیقه صحبت نمیشود همه برنامه های یک عمر زندگی را براورد کرد واینجاست که البته توکل دوطرف و شانس به مدد می آیند... شروع .زندگی پدران و مادران ما و گاها خود ما تا دهه های پنجاه و شصت  نمونه این نوع ازدواج است.

و در ازدواج امروز اصل بر صلح دوطرف اصلی است و بعد بزرگان و اعضای خانواده  دوطرف....واژه صلح را از این حیث استفاده کردم که مصداق مثل معروف جنگ  اول به ازصلح اخر است  رعایت می شود و در این نوع ازدواج دو جوان کم تجربه به توافقی  در ابتدای راه دست می یابند که متاسفانه  به دلیل همان کم تجربگی صلحی ظاهری به نظر می اید و هر دو خرسند از انتخاب شایسته شان بدور از تفکرات قدیمی خانواده ها خود را  برنده می پندارند...امابرای این نسل هر دو نوع ازدواج مزایا و معایبی دارند که  بررسی می کنیم..

 ازدواج به سبک جدید

مزایای ازدواج سنتی :

اولویت به اصالت خانوادگی و کفویت خانواده در کنار دختر و پسر

نگاه حلال بعد از انتخاب

قناعت هردو خانواده

عدم انتظارات غیر معقول طرفین

اصل ایمان و اخلاق بعنوان معیار اصلی انتخاب

صبر در زندگی مشترک

ایمان و اخلاق درکنار قناعت و صبر سبب انتخاب صحیح و شیرینی زندگی میشود

پررنگ شدن نقش خانواده در جامعه

khastegari

نکات مثبت ازدواج های سبک جدید

صحبت قبل از ازدواج

شناخت خانواده ها در رفت و آمد قبل از ازدواج

تفاهم و بررسی نقاط مشترک و انتظارات و توقعات

 

نکته هایی که در هر دو ازدواج سنتی و قدیم مد نظر باید قرار گیرد

آموختن مهارتهای زندگی

تقویت دو اصل اساسی ایمان و اخلاق

تعهد و پایبندی به خانواده

traditional-modern-marriage-women1

برازدواج سنتی که صلاحدید خانواده لحاظ می شود و ازدواج جدید و دوست داشتن دو طرف هر کدام مزیا و معایبی وارد است که شاید مزایای ازدواج سنتی بیشتر باشد.

اما اصل اینست که ازدواج آگاهانه باشد . پس مزایای هر دونوع را برای آگاهی بیشتر لحاظ شود.

در واقع ازدواج باید اصولی و منطقی محور باشد تا صرفا محبت محور، به قول بزرگان  "عاقلانه انتخاب کن عاشقانه زندگی کن". البته انتخاب آگاهانه میتواند شامل مواردی باشد مانند:

به ترتیب: ایمان . اخلاق  . اصالت خانوادگی . کفویت در اکثر مسائل از جمله تناسب سنی . تحصیلی . علایق . مسائل مالی و فرهنگی و سیاسی . استقلال نسبی و عدم تکیه به دیگران .

آینده نگری، که طرف مقابل میتواند در سختی ها همراه باشد .

 صداقت و مراقبت و نکته مهم بدانیم که نشاط و شادابی مهمتر از زیبایی ظاهری  است .فاکتوری با رقم بالا که شاید در اولویت ازدواج های امروزی باشد.و  سایه سیاهی بر زندگی ها ی زوج های جوان انداخته..

 زیبایی ماندگار نیست اما نشاط روحی و جسمی تضمین کننده آرامش شما در زندگی است .ولی توجه داشته باشید سیرت زیبا ارزشی بس بیشتر دارد.

 ان شاالله همه مجردها از تاهل خوشبخت کننده بهره مند شوند.

ارسال نظر

آخرین اخبار