به گفته محققان، مصرف مکمل های اسید فولیک به افراد مبتلا به افسردگی کمک خواهد کرد.

کمبود اسید فولیک منجر به بروز حس افسردگی می شود

به گزارش گلستان24،افسردگی یکی از متداول ترین بیماری های روانی است که علائم آن شامل خستگی، از بین رفتن حس علاقمندی و لذت، بی خوابی، بی اشتهایی و عدم تمرکز است. در حقیقت در چندین مطالعه مشخص شده است که استرس و افسردگی می توانند موجب بروز بیماری های مزمن جسمی در طولانی مدت شوند. 
 
در حالیکه افسردگی معمولا با داروهای ضدافسردگی و مشاوره درمان می شود، اما رژیم غذایی هم در مقابله با این بیماری روانی نقش دارد. یک شیوه مقابله با افسردگی گنجاندن مکمل های اسید فولیک در رژیم غذایی تان است. 
 
محققان دریافته اند کاهش اسید فولیک سلول های خونی معمولا در بیماری های مهم افسردگی مشاهده می شود. به گفته محققان، مصرف روزانه ۲ میلی گرم اسید فولیک در کنار درمان افسردگی می تواند نتایج سودمندی به همراه داشته باشد. 
 
در حقیقیت مطالعات مربوط به دهه ۱۹۶۰ نشاندهنده شواهدی مبنی بر کمبود اسید فولیک در بیماران مبتلا به افسردگی بود، چراکه محققان دریافتند یک سوم بیماران افسرده دارای کمبود این ماده بودند. 
 
اسید فولیک که با نام های فولات و ویتامین B۹ هم شناخته می شود، برای تشکیل سلول های قرمز خون، رشد و تقسیم سلولی مورد نیاز است. پزشکان دریافته اند که کمبود اسید فولیک می تواند منجر به واکنش های ضعیف به داروهای ضدافسردگی شود. 
 
محققان دریافته اند که اسید فولیک با تسهیل مستقیم تولید سروتونین، دوپامین و نورپینفرین که سه انتقال دهنده عصبی مسئول در تنظیم و کنترل خلق و خو هستند، به درمان افسردگی کمک می کنند. 
 
 
منبع:مهر 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار