مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان خبر داد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از امدادرسانی به 36 مسافر حادثه‎دیده در محور کوهستانی استان گلستان به استان سمنان خبر داد.

امدادرسانی به 36 حادثه دیده در محور کوهستانی گلستان به سمنان

به گزارش گلستان24، حسین احمدی ، در خصوص اعزام تیم‎های امدادی به منطقه کوهستانی خوش‎ییلاق که محور مواصلاتی استان گلستان به استان سمنان است، گفت: ساعت 18 امروز به مرکز فرماندهی و کنترل جمعیت هلال‌احمر استان از طریق تماس با تلفن 112 درخواست کمک از سوی شهروندان دریافت شد.

امدادرسانی

وی ادامه داد: بلافاصله دو تیم امدادی با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در این حادثه تعداد 36 نفر به دلیل بارش برف و کولاک شدید در محور دچار حادثه و مشکل شده بودند.

احمدی بیان کرد: تیم‎های امدادی در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند و بلافاصله عملیات امدادی و رهاسازی خودروها و افراد گرفتار در برف را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این عملیات تا ساعت 23 و 30 دقیقه به طول انجامید که در طول عملیات رهاسازی، افراد در راه مانده به محل امنی منتقل شدند که در نهایت دو نفر اسکان داده شده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان تصریح کرد: در این عملیات در مجموع مواد خوراکی کم‎حجم پرکالری همانند کنسرو، نان، خرما، کشمش و بیسکوئیت و همچنین بطری‎های آب معدنی بین افراد حادثه‎دیده توزیع شد.

احمدی بیان کرد: توصیه ما به رانندگان و مسافران این است که قبل از انجام سفر حتما از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و با توجه به شرایط جوی حاکم در استان و حتی نقاط مختلف کشور، زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

وی افزود: بررسی وضعیت جوی مسیر مورد نظر برای انجام سفر یکی از نکات ضروری در این فصل است و سعی شود مسافران حتما لباس گرم و خوراکی‎های کم‎حجم با کالری بالا را به همراه داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان تاکید کرد: شماره تلفن 112 ندای امداد هلال‌احمر در تمامی محورهای استان گلستان آماده دریافت پیام شهروندان در صورت بروز حادثه است و تیم‎های امدادی در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه می‎رسانند.

احمدی اضافه کرد: در طول ایام نوروز 63 پایگاه ثابت و سیار به صورت شبانه‎روزی فعالیت می‎کنند و آماده خدمت‎رسانی به شهروندان هستند.

وی در پایان ابراز کرد: یکی دیگر از راه‎های ارتباط با مجموعه هلال‌احمر استان گلستان، نصب نرم‎افزار موبایلی جمعیت هلال‌احمر استان گلستان است که از طریق پایگاه اطلاع‎رسانی این مجموعه قابل دریافت و استفاده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار