در سومین روز از نوروز 95 انجام شد

استاندار گلستان در سومین روز از نوروز 1395 به همراه مسئولان استانی از کمپ‎های نوروزی پلیس و هلال احمر بازدید کرد.

بازدید استاندار گلستان از کمپ‎های نوروزی پلیس و هلال احمر + تصاویر

به گزارش گلستان24، استاندار گلستان به همراه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و فرمانده انتظامی گلستان در یک سفر یک روزه از کمپ‎های هلال احمر و نیروی انتظامی مستقر در طول جاده‎های استان بازدید کردند.

استاندار گلستان پس از بازدید از کمپ‎های شرق استان گلستان از ایستگاه‎های نوروزی مرکز استان بازدید کرده و در نهایت با بازدید از کمپ نوروزی در نوکنده، به سفر کاری یک روزه خود پایان دادند.

فرمانده انتظامی استان گلستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس و دیگر دستگاه‎های عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه سال 1394 در استان با اجرای رزمایش در ستاد فرماندهی انتظامی استان آغاز شد.

 

پوشش انتظامی و ترافیکی دو هزار و 861 کیلومتر از راه‎های گلستان

سیدمحمود میرفیضی ادامه داد: در این طرح 141 پایگاه ثابت و سیار، امداد و نجات، اورژانس، هلال احمر، پاسگاه و پست و ایستگاه پلیس به اجرای ماموریت می‎پردازند.

وی تأکید کرد: 84 محور به طول دو هزار و 861 کیلومتر تحت پوشش انتظامی، ترافیکی پلیس قرار دارد و نیروهای هلال احمر و اورژانس نیز آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی هستند.

فرمانده انتظامی استان گلستان از مسافران بخصوص رانندگان خواست تا به توصیه‎های پلیس توجه کنند و با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز سوانح رانندگی پیشگیری کنند.

میرفیضی عنوان کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، مکالمه با تلفن همراه و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‎آلودگی بیشترین عوامل وقوع سوانح رانندگی است.

وی بیان کرد: تخلفات حادثه‎ساز خط قرمز پلیس است و تیم‎های کنترل محسوس و نامحسوس پلیس‎راه در صورت مشاهده تخلفات، برابر قانون با اقتدار با متخلفان برخورد خواهند کرد.

اجرای 168 عملیات امداد و نجات در طرح نوروزی 95 در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز  اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته 168 عملیات امداد و نجات توسط هلال احمر و اورژانس انجام شده است.

حسین احمدی خاطرنشان کرد: در این راستا 158 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و 28 نفر نیز به صورت سرپایی اقدامات درمانی برای آنها انجام شد.

وی تبیین کرد: در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی نیز تا روز گذشته 48 هزار و 249 مسافر به ایستگاه‎های ایمنی و سلامت مراجعه کردند که 424 تست قند خون و یک هزار و 282 تست فشار خون نیز برای آنها انجام شده است.

تقدیر استاندار گلستان از عملکرد موفق هلال احمر

استاندار گلستان نیز در این بازدید اظهار کرد: هلال احمر در طول سال‎های گذشته با استفاده از پتانسیل‎ها و ظرفیت‎های موجود و با حضور امدادگران، نجاتگران و جوانان فعالی در این عرصه، توانسته اقدامات ارزشمندی را اجرایی کند.

حسن صادقلو ادامه داد: حضور جمعیت هلال احمر در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و ارائه خدمات امدادی و راهنمایی مسافران نقطه عطف فعالیت ها و اقدامات محسوب می‎شود.

وی در خصوص کمپین «نه به تصادفات جاده‎ای» که توسط هلال احمر اجرایی شده است، گفت: خاطره خوش سفر در ایام نوروز برای تمامی خانواده ها لحظه‌ای دل انگیز است و بیاییم با رعایت قوانین و مقررات در زمان رانندگی، این خاطره خوش را برای اعضای خانواده تلخ نکنیم.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار