یکی از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست گفت: واگذاری 380 هکتار از آشوراده برای پرداختن به کارهای گردشگری، و ساخت و ساز در 10 درصد این مقدار، دست‌درازی آشکار به محیط زیست است.

هر دولتی که سر کار آمده به نوعی برای آشوراده تصمیم گرفت

 مژگان جمشیدی یکی از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث آشوراده گفت: اظهار نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره عملی کردن فعالیت‌های گردشگری در آشوراده، فنی و کارشناسی نیست و اگر چیزی غیر از اینکه "مصوبه دولت است و با قوت ادامه می‌دهیم" را از آنها می‌شنیدیم باید تعجب می‌کردیم.

به گزارش گلستان24، مژگان جمشیدی اظهار کرد: واگذاری 380 هکتار از آشوراده به بخش خصوصی، تغییر کاربری محض است و جالب‌تر اینکه یک سند مالکیت مربوط به 10 سال پیش را رو کرده‌اند و جای سئوال دارد که میزان واگذاری بخشی از آشوراده به گردشگری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، دقیقا به همین مقدار است!

وی ادامه داد: حساسیت گروه‌های محیط زیست شایسته بود زیرا اصلا بحث طبیعت‌گردی در کار نیست، یک گردشگری ناپایدار و موضوعی فراتر از گردشگری با هدف دسترسی به اراضی میانکاله است، دستور توقف این موضوع نیز تا حدی پذیرفته بوده و اگر فشار بازرسی کل نبود محیط زیست عقب‌نشینی نمی‌کرد.

این دوستدار طبیعت ادامه داد: هر دولتی که سر کار آمده به نوعی برای آشوراده تصمیم گرفت، واگذاری 380 هکتار از آشوراده برای پرداختن به کارهای گردشگری، و ساخت و ساز در 10 درصد این مقدار، دست‌درازی آشکار به محیط زیست است زیرا حتی اگر نام آن توسعه باشد؛ برای حفاظت نیست و در سه چهاردهه گذشته حتی یک مورد موفق در زمینه سرمایه‌گذاری در مناطق حفاظت شده مانند پارک ملی گلستان و تالاب بین‌المللی شادگان ندیدیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار