نشست و گردهمايي مشترک شهرداران استان گلستان به ميزباني شهرداري گرگان در محل سالن انديشه اين شهرداري برگزار شد.

گردهمايي مشترک شهرداران استان گلستان

حسين صادقلو شهردار مرکز استان ضمن خوش آمد گويي به حاضران اظهار اميدواري کرد اين نشست ،شروعي براي جلسات کارگاهي جهت رفع موانع پيش روي شهرداريها باشد.

به گزارش گلستان 24، وي افزود:هدف ما اينست که طي اين نشست ها مدلهاي کاري خود را با هم رد و بدل کرده و درآمدي که به سختي به دست مي آيد را به شکل صحيح هزينه کنيم تا از دوباره کاري ها چه از لحاظ اجتماعي و چه از لحاظ هزينه کرد مجدد عمراني پرهيز شود.

صادقلو ادامه داد:بايد در انجام پروژه هاي عمراني بسيار دقيق و مطالعه شده عمل کرد و به گونه اي اقدام نمود تا علاوه بر کسب نمره بالا از شهروندان و به يادگار گذاشتن آثار ماندگار عمراني ، زمينه هاي ارتقاي موقعيتي خودرا نيز موجب شويم.

وي افزود:شهرداريها ۳ وظيفه ۳ سازمان بزرگ را انجام مي دهند، همانند سازمان دارايي تامين درآمد را برعهده دارد، به مانند سازمان برنامه ريزي بودجه را مديريت کرده و کار برنامه ريزي را انجام مي دهد و همچون سازمانهاي ديگر مثل کشاورزي هزينه نيز مي نمايند.

عبدالرضا چراغعلي مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري گلستان نيز در اين نشست گفت:يک شگفتي تحسين برانگيز در شهرداري گرگان انتخاب اولين بانوي شهردار استان است که بايد براي اين انتخاب به شهردار گرگان تبريک گفت و از تجربيات ايشان براي اداره و راه اندازي شهرداريهاي مناطق در ديگر شهرها استفاده نمود.

معاون هماهنگي و امور عمراني استاندارگلستان نيز ضمن قدرداني از شهرداران گرگان، آزادشهر، گنبد و مينودشت به دليل جذب بودجه، گفت: در اين شرايطي که صدور پروانه ساختماني نفس هايش به شماره افتاده، تحقق بودجه پيش بيني شده جاي تشکر دارد. مروتي در خصوص کنترل بودجه شهرداري ها، اظهار کرد: نياز است نشست مشترکي با شهرداران در خصوص بودجه نويسي و لحاظ کردن مختصات بومي و محلي پيش بيني شود.

معاون هماهنگي و امور عمراني استانداري گلستان با بيان اينکه صدور پروانه درآمد پايدار نيست، اذعان کرد: نياز است شهرداران تلاش ويژه اي براي کسب درآمد پايدار کنند و از طرفي به قوانين اشرافيت بيشتري پيدا کرده و شجاعت و جسارت بيشتري در اجراي ايده هاشان به خرج دهند.پرسش و پاسخ شهرداران از ديگر برنامه هاي اين روز بود.

در خاتمه اين نشست شهرداران شهرهاي استان از نزديک از چند پروژه عمراني شهرداري همچون روگذر ميدان شهيد قندهاري،زيرگذر ميدان معلم ،سکوي بارگيري زباله و پارکينگ طبقاتي عدالت ۱۷ بازديد کردند.

ارسال نظر

آخرین اخبار