وجود 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در گلستان

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در این استان وجود دارد.

استحصال 70 درصد آب‎های زیرزمینی گلستان توسط چاه‎های عمیق

به گزارش گلستان24،  سیدمحسن حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه این چاه‎ها در آبخوان کم‎عمق و آزاد حفر شده است سالانه حدود 160 میلیون متر مکعب از آب زیرزمینی استان را استحصال می‎کنند.

وی با بیان اینکه عمده این چاه‎ها مصرف کشاورزی دارد و تعدادی نیز مصارف دام و طیور، صنعت و خدماتی دارد، تصریح کرد: حدود 6 هزار حلقه از چاه‎ها نیز در استان در آبخوان‎های عمیق حفر شده‎اند که جز تعداد کمی از آنها مابقی دارای مجوز هستند.

 سیدمحسن حسینی

70 درصد استحصال آب‎های زیرزمینی استان توسط چاه‎های عمیق صورت می‎گیرد

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: 70 درصد استحصال آب زیرزمینی در استان توسط این چاه‎ها صورت می‎گیرد و در بخش، شرب خدمات، صنعت، کشاورزی و دام و طیور مورد استفاده است.

حسینی افزود:از لحاظ منبع تغذیه نیز چاه‎ها در استان به دو بخش آبرفتی و سازند سخت تقسیم می‎شوند و 99 و 9 دهم درصد چاه‎های استان در آبرفت‎ها حفاری شده است و تعداد بسیار کمی نیز در سازند سخت حفاری شده است.

وی ادامه داد: از لحاظ مجاز و غیرمجاز نیز در استان از مجموع 36 هزار حلقه چاه حفر شده 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز است که البته با توجه به اینکه این چاه‎ها در آبخوان کم عمق و آزاد حفر شده است سالانه حدود 160 میلیون متر مکعب از آب زیرزمینی استان را استحصال می‎کنند که 13 درصد آب استحصال شده از مخازن زیرزمینی استان را شامل می‎شود.

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان اضافه کرد: چاه‎های مجاز نیز شامل 20 هزار حلقه را در استان شامل می‎شود که یک میلیارد و 30 متر مکعب از استحصال آب زیرزمینی استان از این چاه‎ها است و شامل چاه‎های کم عمق و عمیق است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار