مدیرکل زندان‌های استان گلستان گفت: در سال گذشته آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به کمک ستاد دیه استان گلستان ۳۱ درصد از سال قبل از آن بیشتر شده است.

افزایش ۳۱ درصدی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان گلستان

به گزارش گلستان24، محمود امینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 5 هزار نفر در زندان‌های گلستان حضور دارند که بیش از 314 نفر از آن‌ها زندانیان جرائم غیرعمد هستند.

وی افزود: سال گذشته موفق شدیم به کمک ستاد دیه و پرداخت 8 میلیارد تومان بیش از 237 زندانی را آزاد کنیم و این در حالی بود که سال  93تنها 163 نفر آزاد شدند که رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد.

 جرایم غیرعمد در استان گلستان

مدیرکل زندان‌های استان گلستان تصریح کرد: اولویت اصلی ستاد دیه استان گلستان کمک به خانواده‌ها است که با از دست دادن سرپرست خانواده و یا یکی از اعضای خود دچار مشکل هستند و در این راستا تلاش‌های زیادی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در سال 94 موفقیت‌های خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و در سال 95 هم برنامه‌های بیشتری را داریم.

امینی همچنین از آزادی حدود 800 زندانی با عفو نوروزی مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: این حکم ابلاغ شده و به زودی شرایط آزاد شدن این افراد فراهم می‌شود.

وی همچنین از دارندگان وسایل نقلیه خواست با توجه به افزایش نرخ دیه و افزایش آن در ماه حرام هر چه سریع‌تر با مراجعه به بیمه‌گذاران الحاقیه خود را دریافت کنند و مبلغ الحاقیه بسیار ناچیز است اما در صورت بروز مشکل و نداشتن آن مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: مبلغ دیه در ماه‌های عادی 190میلیون تومان و در ماه‌های حرام به 253 میلیون افزایش می‌یابد و این میزان با آغاز ماه رجب از امروز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار