یک جانباز هشت سال دفاع مقدس که از راه کشاورزی معاش خانواده خود را تامین می‌کرد، امروز چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران برای رهایی از زندان و بازگشت به کانون گرم خانواده‌اش است.

جانباز گنبدی جنگ تحمیلی چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران

به گزارش گلستان 24،صبح یک روز بهاری در سال ۸۷، جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی که زندگی خود را با کشاورزی در یکی از روستاهای گنبدکاووس می‌گذراند، با تراکتور خود راهی مزرعه می‌شود اما در مسیر عزیمت به مزرعه برای وی اتفاق ناگواری رخ می‌دهد؛ اتفاقی که تا امروز مرد کشاورز و خانواده‌اش را گرفتار کرده است.

مرد کشاورز در مسیر عزیمت به مزرعه با موتورسواری که با سرعت بالا در حال عبور بود، برخورد کرده و موتورسوار بر اثر ضربه وارده فوت می‌کند. از بدحادثه نیز مرد کشاورز گواهینامه نداشته و تراکتور را نیز بیمه نکرده بود در حالی که طبق قانون جدید رانندگی با تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی نیازمند گواهینامه و بیمه‌نامه است.

با وقوع این حادثه، مرد کشاورز که چهار سر عائله( دو دختر و دو پسر) داشت و از راه کشاورزی امرار معاش می‌کرد، به پرداخت دیه کامل محکوم می‌شود. دادگاه دو سال به مرد کشاورز مهلت می‌دهد تا دیه را پرداخت کند اما این جانباز جنگ تحمیلی که تنها منبع درآمدش کار بر روی زمین است از عهده تامین مبلغ دیه بر نمی‌آید و در نهایت شهریور ماه سال ۹۳ راهی زندان می‌شود.

با گذشت زمان، مبلغ دیه پرداختی نیز افزایش می‌یابد و امروز او باید ۱۵۰ میلیون تومان دیه پرداخت کند. مرد کشاورز خوشبختانه توانسته از اولیا دم موتورسوار ۷۰ میلیون تومان گذشت بگیرد و برای رهایی از زندان حدود ۸۰ میلیون تومان کسری دارد.

ستاد دیه این پرونده را با توجه به وضعیت مرد کشاورز، در دستور کار قرار داده و قصد دارد از محل کمک خیرین و نیکوکاران به وی کمک کند.

خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب ۷۴/۷۴ بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار