بانوی کارآفرین نمونه رامیانی گفت: در ماه 3 تا 6 میلیون درآمد ماهیانه دارد و تاکنون 50 نفر ایجاد اشتغالزایی داشته است.

گفتگو با فهیمه گرکانی، کارآفرین نمونه رامیانی+تصاویر

به گزارش گلستان24، مشکلات زندگی نتوانست بر او غلبه کند بلکه امید به آینده، کمک به پدر و مادر در تامین مایحتاج زندگی یکی از عوامل مهم در پیشرفتش بود.

«فهیمه گرکانی» بانوی 30 ساله رامیانی با مدرک تحصیلی دیپلم و کسب مدرک طراحی آناتومی از کانادا در آموزشگاه فنی و حرفه ای تهران، به کار تولید پوشاک زناناه مشغول است.

وی با کسب درآمد ماهیانه 3 تا 6 میلیون تومان و اشتغالزایی 50 نفر، به مدت چهارسال پیاپی یکی از کارفرمایان نمونه در استان گلستان شناخته شده است.

garkan

وی از آغاز کارش می گوید: از سن 15 سالگی، با یک چرخ خیاطی کار دوزندگی را شروع کردم و از سال 85 فعالیتم را با تسهیلات هشت میلیون تومانی از کمیته امداد شهرستان به سه چرخ خیاطی توسعه دادم و اکنون با 15 چرخ خیاطی و 10 نفر نیرو مشغول به فعالیت هستم. 

گرکانی ادامه می دهد: همیشه اعتقاد داشتم که دختران و بانوان باید به کاری مشغول باشند و فراغتشان به بطالت نگذرد لذا با توجه به مشکلاتی که در زندگی داشتم خودم را مشغول کار خیاطی کردم تا منبع درآمدی برای خودم و خانواده ام ایجاد کنم.

این بانوی جوان در خصوص مشتریانش به خبرنگار ما می گوید: بیشتر در کار عمده فروشی بودم چون تک فروشی منفعتی نداشت و مدت 6 سال با تولیدکنندگان تهران و سه سال نیز با بیمارستانها قرارداد داشتم و به مدت دو سال است که مستقل کار میکنم و تعداد پنج نفر نیز در هفته بازارهای سطح استان به فروش تولیدات ما مشغول هستند.

وی ادامه می دهد: با توجه به شرایط اقتصادی بازار، در ماه مبلغ 3 تا 6 میلیون کسب درآمد دارم و تاکنون 50 نفر بصورت مستقل به این کار مشغول هستند .

garkan6

نیازمند حمایت مالی برای اشتغالزایی بیشتر

وی ادامه میدهد: در حال حاضر توانایی ایجاد اشتغالزایی 70 الی 80 نفر را دارم ولی احتیاج به حمایت مالی از طریق بخش خصوصی را دارم تا جوابگوی بهتری برای ایجاد اشتغالزایی بهتر شوم.

این کارفرمای موفق با اشاره به وضعیت اقتصادی بازار می گوید: همیشه دوست داشتم که 300 چرخ و 300 نیرو داشته باشم ولی وضعیت بازار و عدم توانایی مالی ام این اجازه را نمی دهد. سال 94 وضعیت بازار خوب نبود و برجام نیز تاکنون هیچ تاثیری در روند اقتصادی بازار نداشته است اما تلاشم را کم نمیکنم و ناامید نمی شوم زیرا که شکست تجربه ای برای ترقی است.

وی به افرادی که می خواهند وارد این عرصه شوند می گوید: کسی که قصد ورود به این کار را دارد باید تولید بالا را مدنظر داشته باشد چون بسیاری از افراد با ورود به این حرفه با رویکرد تولید پایین موفق نبودند و بعد از مدتی مجبور به تعطیلی کارشان شدند.

garkan2

garkan3

راه اندازی نانوایی

بر اساس این گزارش، این بانوی کارآفرین نمونه رامیانی نیز علاوه بر تولیدی انواع لباس زنانه و پذیرش دوخت سفارشات عمده، مدت سه ماه است که تولیدی نان سنتی را نیز آغاز کرده است.

وی هدفش را از راه اندازی نانوایی سنتی می گوید: حمایت از دختران و زنانی که می خواهند با داشتن زندگی شرافتمندانه، نان حلال را روزی خانواده هایشان کنند و حاضر به کار حتی با حقوق اندک هستند و نیز با توجه به توان مدیریتی خودم و اینکه خانوم یا آقایی را با حداقل ماهی 400 الی 500 تومان ایجاد اشتغالزایی کنم.

گرکانی می گوید: با فردی که سابقه این کار را دارد با پخت نان شیرمال، کره ای، کاک و خرمایی  شروع کردم و امیدوارم که با گذشت زمان این کارم نیز رونق می گیرد.

garkan4

garkan5

عاشق تولید هستم

وی ادامه میدهد: پشتوانه مالی ضعیفی دارم ولی می توانم با حمایت های مالی تولیدات بیشتر با اشتغالزایی بیشتری را داشته باشم.

این بانوی کارآفرین رامیانی می گوید: عاشق تولید هستم و از همان بچگی خط تولید زنجیره ای  و انجام کارهای انبوه را دوست داشتم و کار تولید خیاطی را کنار نمیگذارم چون به سختی بدست آوردم و علاقه به خیاطی نیز دارم.

همیشه مخالف بودم که می گویند کار نیست

وی می گوید: همیشه مخالف این بودم که می گویند کار نیست، کار به فراوانی وجود دارد ولی توقعات زیاد است و اجرای کار بستگی به اراده و توان فرد دارد.

گرکانی ادامه میدهد: به عنوان یک زن که هیچ پشتوانه مالی نداشتم، ولی با یک مدیریت خوب توانستم سرمایه گذاری کنم و تا الان هم موفق بودم.

با توجه به اینکه سختیهای زیادی را متحمل شدم تا به این درجه از موفقیت برسم لذا هر شخص بیکاری که نزد من آمده ناامید بازنگشته است و راهنمایی های لازم را انجام دادم و حتی از تولیدات خودم با دریافت سود خیلی کم برای ایجاد اشتغال به آنها کمک کرده ام .

وی حرف آخرش را اینگونه می گوید: انتظار حمایت و کمک به بیکاران و تولیدکنندگان را دارم.

انتهای پیام/

منبع: گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار