مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان با نگران کننده ارزیابی کردن آمارهای حوزه اقتصادی استان و اشاره به بالاتر بودن نرخ بیکاری منطقه نسبت به متوسط کشوری، گفت: نرخ بیکاری 12.3 درصدی گلستان در پاییز امسال نشان از غیرعلمی بودن داده های آماری سنوات گذشته داشت.

نگرانی از آمار بالای بیکاری در گلستان
'محمد دودانگی' روز شنبه اظهار داشت: مطابق آخرین آمار استان گلستان با نرخ بیکاری 12.3 درصد طی پاییز امسال رتبه بیست و سوم استانهای کشور را داشت.

به گزارش گلستان 24، وی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان گلستان در همین بازه زمانی در سال گذشته بسیار کمتر بوده که نشان از غیرواقعی بودن نمونه گیری ها و آمارگیری های گذشته دارد.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور در پاییز امسال 37.3 درصد بود، ابراز داشت: در همین مدت نرخ مشارکت اقتصادی استان گلستان 36.3 درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا 2 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان با اشاره به همخوانی نرخ بیکاری استان در سال 93 با سایر شاخص های اقتصادی استان، گفت: این آمارها برای گلستان نگران کننده است و لزوم تلاش بیشتر مدیران محلی و توجه ویژه مسوولین کشوری به این استان را می طلبد.

دودانگی اضافه کرد: آمارهای غیرواقعی که منطبق بر ساختار اقتصادی استان گلستان نبوده است، می تواند مسوولان کشوری و استانی را در اتخاذ سیاست مناسب برای کاهش نرخ بیکاری دچار خطا و اشتباه کند.

وی با یادآوری سفر چندی پیش ریاست جمهوری به گلستان و طرح هایی که با نگاه ویژه ایشان جهت توسعه استان اجرا خواهد شد، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه ها، سرمایه گذاران و مردم نرخ بیکاری استان کاهش یابد.

به گفته وی در این مسیر طرح هایی همچون مشاغل دانش بنیان، ایجاد درآمد پایدار در روستاها، استقرار صنایع بزرگ و توجه به مشاغل خانگی و فنی و حرفه ای می تواند تاثیر ویژه ای داشته باشد./ترکمن سسی
 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار