بررسی وضعیت تصادفات جاده‌ای گلستان در نوروز؛

آمارها نشان می دهد عبور خودرو در جاده های گلستان با پنج میلیون تردد نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته و این در حالی است که تصادفات ۱۲ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۲ درصدی حوادث جاده ای در گلستان/ همه فوتی ها بومی هستند

 استان گلستان با بیش از پنج هزار کیلومتر راه‌های ارتباطی دارای بیش از یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی است؛ از این میزان ۲۴۴ کیلومتر بزرگراه، یک هزار کیلومتر راه‌های اصلی، سه هزار و ۵۰۰  کیلومتر راه‌های روستایی و مابقی راه‌های شوسه هستند.

به گزارش گلستان24، این استان در قسمت شمال و شمال شرقی کشور قرار گرفته و همه ساله به دلیل موقعیت خوب استان در مسیر مسافرانی که عازم مشهد مقدس هستند از سمت استان مازندران پذیرای هزاران گردشگر ایرانی است.

در ایام نوروز امسال بر اساس آنچه اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های گلستان اعلام کرد، محورهای مواصلاتی استان میزبان بیش از پنج میلیون تردد وسایل نقلیه بود که این امر رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

۷۶ کیلومتر در ساعت؛ میانگین سرعت تردد خودروها در گلستان

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان گلستان دراین رابطه گفت: از این میزان تردد ۱۰ درصد مربوط به ناوگان سنگین بوده و سرعت میانگین ترددها در شبکه راه‌های استان ۷۶ کیلومتر در ساعت بوده است.

مهدی میقانی اظهار کرد: بیشترین تردد در این مدت در محور گرگان به علی آبادکتول با نرخ تردد ۸۴۵ خودرو بوده و در مجموع ۳۶۴ هزار تردد خودرو در این محور ثبت شده است.  

میقانی افزود: سال گذشته ۲۸ تردد شمار در جاده‌های استان گلستان فعال بود که امسال تعداد آن به ۳۸ تردد شمار افزایش یافت و ۱۶ دوربین نظارتی نیز در حوزه پلیس راهور و پلیس‌راه امنیت جاده‌ها را تأمین کردند.

وی در رابطه با خودروهای ورودی از چهارگذرگاه اصلی استان (نوکنده، تنگراه، خوش ییلاق و توسکستان) به ثبت ۶۰۰ هزار تردد اشاره کرد و افزود: این رقم در مشابه پارسال رشد ۱۲ درصدی داشته است.

آمار تصادفات ۱۲ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس‌راه استان گلستان در رابطه با آمار تصادفات در استان گلستان گفت: در طول اجرای طرح نوروزی پلیس‌راه آمار تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

سرهنگ علی عبدی اظهار کرد: آمار مجروحان هم با مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است و در بخش فوتی هم نسبت به سال گذشته ۳ فقره آمار افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ۶۷ درصد فوتی‌ها در راه‌های روستایی و فرعی استان رخ‌داده و تمام فوت‌شده‌ها افراد بومی استان بودند.

رئیس پلیس‌راه استان گلستان در رابطه با علت عمده تصادفات در استان گفت: مهم‌ترین علت تصادفات در این مدت مربوط به سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ خودروها بوده است.

سرهنگ عبدی به جزئیات دیگری از آمارهای تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی گلستان اشاره‌کرده و افزود: در این مدت محور آزادشهر به خوش ییلاق شاهد بیشترین سوانح جاده‌ای بوده است.

 

بررسی مقایسه‌ای وضعیت تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان .....

بازه زمانی

۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۴

۲۵ اسفندماه ۹۳ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۵

تعداد تصادفات جاده‌ای

----

کاهش ۱۲ درصدی نسبت به ۹۴

تعداد کشته‌شدگان

---

 سه فقره افزایش نسبت به ۹۴

تعداد مجروحان

---

کاهش ۱۳ درصدی نسبت به ۹۴

محورهای پرحادثه

محورهای روستایی و فرعی

محورهای روستایی و فرعی

دلیل عمده تصادفات

سرعت و سبقت غیرمجاز

انحراف به چپ

واژگونی خودرو

عدم توانایی در کنترل خودرو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی

 

سرعت و سبقت غیرمجاز

انحراف به چپ

واژگونی خودرو

عدم توانایی در کنترل خودرو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی

 

منبع: مهر

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار