رئیس جهادکشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت تولید سیب زمینی در کشور، تولید این محصول در استان گلستان ساماندهی می‌شود.

تولید سیب زمینی در استان گلستان ساماندهی می‌شود

  به گزارش گلستان24،مختار مهاجر ظهر امروز در دومین همایش ملی هم‌اندیشی تولید و تجارت سیب‌زمینی اظهار داشت: با توجه به حجم سیب زمینی تولیدی در کشور، وظیفه استان گلستان این است که بتوانیم حجم 87 هزارتنی برای مصرف یک تا 45 روزه در کشور داشته باشیم.

 سیب زمینی

وی افزود: در سال زراعی جاری 430هزار هکتار کشت پاییز سیب زمینی داشتیم و براساس برنامه مدون اقتصاد مقاومتی، موضوع سیب زمینی یکی از مواد تامین کننده انرژی است پس این تولید باید ساماندهی شده و برنامه عملیاتی پیاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: پتانسیل تولید بسیار بالاست و باید به کشت، برداشت، عملیات آوری و صادرات توجه شود.

مهاجر اظهار کرد: در راستای مکانیزاسیون باید حمایت کنیم و این کار را انجام می‌دهیم و باید صادرات ساماندهی شود و نباید صادرات به گونه‌ای باشد که هر فردی بتواند تولید کند و خود پیش صادرکننده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: برای انجام صادرات باید تشکل وجود داشته باشد تا با برند مشخصی صادرات انجام شود و تداوم عرضه داشته باشیم.

وی افزود: اگر صادرکننده های ما به صورت زنجیره نباشند و تولید مدیریت نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان هم در این همایش گفت: تلاش خانه صنعت و معدن و تجارت به عنوان یکی از پایه‌های تولید و تجارت، همکاری برای نتیجه رسیدن زحمات تولیدکنندگان است.

حسینقلی قوانلو افزود: برای رشد صادرات برنامه‌های ویژه ای انجام شد و یکی از مشکلات صادرات، تشکل‌های صادراتی و نبود شرکت‌های بزرگ صادراتی است و بیشتر صادرکنندگان ما خود تولیدکننده هستند.

وی اظهار کرد: برنامه امسال ما، حمایت از شرکت‌ها و کنسرسیوم‌ها و هلدینگ‌های صادراتی است و این همایش باید راهکارهایی ارائه دهد تا 30 تا40 هزار تن مازاد مصرف تولید در استان داشته باشیم و اگر برنامه ای نداشته باشیم موضوع کاهش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد که به ضرر کشاورز است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار