رئیس مرکز تکثیر ذخایر ماهیان استخوانی گلستان مطرح کرد

رئیس مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی استان گلستان گفت: ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی از نوع گونه های بومی دریای خزر در استان گلستان تکثیر و پرورش خواهد یافت.

تکثیر و پرورش ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی دریای خزر در گلستان

  به گزارش گلستان24،اسماعیل جباری اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد جوی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود تعداد 50 میلیون قطعه از 3 گونه بومی دریای خزر، سفید، کپور و کلمه تکثیر و برای بازسازی روانه دریا شود.

وی با اشاره به برنامه تکثیر ماهیان استخوانی در سال 95 تصریح کرد: این 50 میلیون قطعه شامل 13 میلیون سفید، 12 میلیون کپور و 25 میلیون کلمه خواهد بود که در فرآیندی مولدین از دریا صید و به کارگاه منتقل شدند تا مراحل تکثیر و پرورش انجام شود.

دریای خزر در گلستان

رئیس مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی استان گلستان درباره نحوه تکثیر و زمان نگهداری مولدین در کارگاه تصریح کرد: پس از انتقال مولد از دریا به کارگاه، تکثیر مصنوعی انجام خواهد گرفت و بعد از گذشت 2 الی 3 ماه و رسیدن به وزن تقریبی 1 گرم بچه ماهی به دریا منتقل خواهد شد.

جباری هدف از این تکثیر را حفظ ذخایر دریای خزر دانست و گفت: هر ساله زمان تکثیر بچه ماهیان به روش مصنوعی فروردین ماه است.

وی افزود: مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی کلمه سیجوال استان گلستان در بندرترکمن واقع شده و دارای 75 هکتار مساحت در قالب 35 استخر است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار