حجت الاسلام پناهیان در گرگان :

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از اصول ولایت مداری رابطه ولایت مدارانه بین ولایت مداران با هم است که متاسفانه در جامعه ما خوب مطرح نشده است.

یک اصل ولایت مداری، رابطه ولایت مدارانه بین ولایت مداران است

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در هشتمین اجلاس استانی اصحاب عشق در گرگان اظهارکرد: یکی از اصول ولایت مداری رابطه ولایت مدارانه بین ولایت مداران است که متاسفانه در جامعه ما خوب مطرح نشده است.

وی ادامه داد: با مومنین باید ایثارگرانه رفتار کرد و اینگونه رفتار پیوندی ناگسستنی ایجاد خواهد کرد .

حجت السلام پناهیان اذعان داشت : اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ در بین ما راحت است و به راحتی مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا می گوئیم و قسمت اول ولایت مداری درود بر امام و رهبری نیز گفته می شود ولی شعار ما یک چیز کم دارد و آن درود بر حزب الهی است.

وی در ادامه افزود: ما باید در درود ها و سلام های خود دیگر مومنین را نیز شریک کنیم یکی از چیز هایی که در دوران دفاع مقدس برای احساس معنویت وجود داشت روابط رزمندگان بایکدیگر بود و مهمترین عامل این موضوع بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ارتباط بین مومنی باید بهتر شود ، تصریح کرد : امروز هرکس می خواهد امتیاز ها را به نفع خود ثبت نمایند و این رقابت ها عداوت آمیز درست نیست.

وی در ادامه به اهمیت ترویج روحیه از خود گذشتگی و ایثارگری در بین مردم جامعه اشاره کرد و افزود : متاسفانه امروز حتی بازیهای مانیز بر اساس فرهنگ های خود محور غربی طراحی شده است و ما نمی آییم از طریق این روش موضوعاتی همچون ایثارگری ، جوانمردی و از خود گذشتگی را در جامعه ترویج دهیم.

این استاد دانشگاه ترویج هم افزایی و اشتراک خوبی ها را بین هم در جامعه بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: کارتشکیلاتی یکی از راه هایی است که می توانیم رابطه بین ولایت مداران و مومنین را درست کند.

وی با بیان اینکه کارتشکیلاتی فلسفه معنوی دارد ، افزود: کارتشکیلاتی کردن برای اجرای یک مراسم از خود مراسم مهمتر است چرا که به عده ای با هم فعالیت کردن را آموزش می دهد.

پناهیان در ادامه افزود: چرا نباید دو یا چند هیئت برای برگزاری یک مراسم به راحتی با هم کنار بیایند و برخی به دنبال درج نام خود باشند .

وی با بیان اینکه پیامبر نیز در دوران نبوت کارهای تشکیلاتی زیادی انجام داد و فقط به دنبال آموزش مسائل دینی نبود ، تصریح کرد : انجام کارهای تشکیلاتی به انسجام نیرو های ارزشی و ولایی کمک می کند و به آنها آموزش می دهد چگونه جمعی تصمیم بگیرند و بتوانند نظر یک نفر را در جمع بپذیرند.

پناهیان با اشاره به تفاوت بین ایثار و شهادت ، گفت: خیلی حاضر هستند شهید شوند و آیا همه می توانند ایثارگری کنند.

این استاد دانشگاه نحوه برخورد مناسب در ترویج فرهنگ اسلامی را موثر دانست و اذعان داشت: شهید چمران حتی با کسی که خودش حکم اخراجش را امضاء کرده بود به دلیل ساواکی بودن با روحیه ای همچون دیگر مراجعه کنندگان برخورد می کرد ولی امروز در برخی جاها حتی با حزب الهی ها نیز اینگونه برخورد نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق اسلامی را در عرصه رسانه و مطبوعات نیز باید ترویج دهیم ، افزود : گاهی تا کسی کمی لغزش دارد کار را در رسانه تمام می کنیم.

پناهیان در ادامه به نظر حضرت علی (ع) در خصوص خوارج اشاره کرد و افزود :ایشان در خصوص خوارج نکات مثبت را می گفتند و همچنین گفتند که آنها به دلیل اشتباهی که کرده بودند از مسیر خارج شده اند .

وی ادامه داد: امروز از ترس برخی ها نمی توانیم حتی خوبی افراد را در جناح سیاسی مخالف عنوان کنیم و به همین دلیل فرهنگ و ادبیات سیاسی ما باید امروز تغییر کند.

انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار