فردی که در پی یک شکست عشقی اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی رقیبش در فضای مجازی کرده بود از سوی مأموران پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

انتشار عکس‌های‌خصوصی درپی شکست‌عشقی

سرهنگ یزدان نیکنام، رئیس پلیس فتای استان البرز در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه حضوری دختر جوانی به پلیس فتا و اظهار شکایت مبنی بر انتشار عکسهای خصوصیش در فضای مجازی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

به گزارش گلستان 24، وی گفت: بررسی های اولیه بر روی صفحه مورد نظر حاکی از آن بود که عکسهای خصوصی این زن جوان در چندین مرحله در صفحات مختلف بارگذاری شده است.

نیکنام افزود: به جهت اهمیت موضوع تیم ویژه ای از کارشناسان این پلیس با رصد فضای مجازی و اقدامات پلیسی رد مرد جوانی را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی وی را در داخل منزلش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به این پلیس ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ولی پس از مشاهده مستندات و مواجهه با شاکی لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود را از انتشار عکس‌های خصوص زن جوان شکست عشقی و حسادتی چند ساله عنوان کرد.

متهم در توضیحات بیشتر به ماموران گفت: 4 سال پیش با دختری به نام «ر» آشنا شدم و قرار شد که با یکی از دوستانم به نام «ع» که او نیز به دختری علاقه مند بود پس از ازدواج به خارج از کشور رفته و در آنجا اقدام به راه اندازی کسب و کاری سود آور کنیم.

متهم ادامه داد: همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه پس از مدتی «ر» بدون آنکه مرا در جریان گذارد به کشور ترکیه رفت و پس از مدتی متوجه شدم که ارتباط خوبی با دوستم دارد و در تماس تلفنی با او بوده و قرار است که وی نیز به او ملحق شود.

سرهنگ نیکنام افزود: متهم که از این عمل دوستش به شدت ناراحت بود و از طرفی خیانت دختر جوان برایش غیر قابل بخشش بود به این فکر افتاد تا مانع رفتن «ع» به ترکیه و در نهایت ازدواج این دو شود.

رئیس پلیس فتا استان البرز در ادامه افزود: متهم با کشیدن نقشه ای از پیش طراحی شده و با توسل به این موضوع که چند سال پیش دوستش با زنی به نام «م» ارتباط داشته و عکسهای خصوصی آنها در اختیار متهم بود، تصمیم به گذاشتن آن تصاویر در فضای مجازی کرد تا همین امر باعث شود برای همیشه ارتباط دختر مورد علاقه اش با دوستش به پایان برسد.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان خاطرنشان ساخت: طبق ماده 16 قانون جرائم رایانه ای هر فردی که از طریق سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا تصویر خصوصی افراد را منتشر کند به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار