براساس اخبار رسیده؛

تالار فخر الدین اسعد گرگانی به بخش خصوصی واگذارمی شود ومعلوم نیست چه برسر فرهنگ شهر گرگان خواهدآمد

تالار فخر الدین اسعد گرگانی به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان می خواهد در زمان صدراتش در ارشاد استان با تاسی به قانون و اصل 44 مبنی بر برون سپاری فعالیتهای ارشاد گام مهمی در این زمینه بر دارد .

گفته می شود این مجموعه به مهدی صفایی مدیر جوان کاپری که این روزها در روابط عمومی شهرداری گرگان ردپاهایی دارد واگذار می شود .

عقبه فکری صفایی و دوستانی که در ارشاد حامی وی هستند به همراه جریان سیاسی حمایت کننده از وی ،  نشان می دهد واگذاری تالار به تیم صفایی  غیر منتظره و دور از دسترس نخواهد بود .

تیمی که در سالهای گذشته با تمرکز روی مجتمع فرهنگی هنری کاپری فعالیتهای سینمایی و هنری را در سطح شهر گرگان افزایش داده و کارهای خوبی انجام شده است ،  اما در کنار آن ایراداتی چون ایجاد فضای باز در برخی مراسمات که منجر به اختلاط نامحرم و برگزاری حجم گسترده ای از کنسرتها توسط یکی از مدیران میانی این گروه یعنی محمدرضا ملک زاده ، به این تیم وارد است .

به اذعان برخی کارشناسان واگذاری تالار فخرالدین اسعد گرگانی با این حجم فعالیت به بخش خصوصی کار درستی نیست چون ممکن است در انجام برخی برنامه ها با مشکلاتی مواجه شوند .

اگر یک گروه با یک عقبه سیاسی و اجتماعی مشخص در گرگان متصدی این امر بشوند قطعا باعث رویگردانی بخشی از مردم شهر گرگان به این مکان شده و برچسب نه چندان شایسته ای به این مکان می خورد .

از طرفی این روزها علیرغم اینکه ارشاد استان و حراست ارشاد بر کار این مجموعه نظارت می کند ، اخبار و سیگنالهای خوبی نمی رسد چه رسد به اینکه این مجموعه دست بخش خصوصی بیفتد و مدیر این مجموعه بخواهد بر اساس تفکر خودش پیش برود و نهادهای قانونی هم حق دخالت نداشته باشند ، معلوم نیست چه بر سر فرهنگ بیاید .

اینجاست که اصل برون سپاری اگر چه امیدی در فعالیتهای ارشاد و حجت الاسلام فضیلت به شمار می رود اما با انتخاب نادرست و سپردن تالار مرکزی شهر به دستان تیمی ناهمگون با فرهنگ و هنر مردم ، ممکن است باعث رویگردانی مردم از فرهنگ و هنر شود .

مردم گرگان توقع دارند که خصوصی سازی تالار فخرالدین اسعد گرگانی با دقت و بررسی های بیشتری پیش برود و حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مقابل فشارهای ارباب زر و زور و تزویر بایستد و در خصوص فرهنگ مردم با این گروهها معامله نکند .

چرا که فرهنگ مردم که برگرفته از آموزه های اسلام ااست ،  امانتی است که به ایشان سپرده شده و با درایتی که در ایشان سراغ داریم قطعا حساسیتهای مردم شهر گرگان را در این زمینه لحاظ خواهد کرد .

انتهای پیام /

منبع: سلام گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار