درپی معرفی بعنوان آلوده ترین شهرجهان

اگر دولت دهم و دولت‌های گذشته به اندازه دولت یازدهم به مسائل آلودگی هوا و گرد و غبار در منطقه سیستان توجه داشتند، امروزه این مشکلات به وجود نمی‌آمد و شهرستان زابل یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان نبود.

«ابتکار» آلودگی شهر زابل را هم به گردن دولت قبل انداخت!

معصومه ابتکار صبح امروز در مراسم رونمایی از دیپلم بین‎المللی ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیره‎گاه زیست‌کره که با حضور مسؤولان استانی و کشوری در دانشگاه زابل برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم فرصتی خوب برای شناسایی بیشتر تالاب هامون در سطح ملی و بین‎المللی است.

به گزارش گلستان24، رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: وضعیت تالاب هامون نسبت به سال‌های اخیر بهتر شده و از میزان گرد و غبار و طوفان‎های شن کاسته شده است.

معصومه ابتکار

وی گفت: شاید اگر دولت دهم و دولت‌های گذشته به اندازه دولت یازدهم به تالاب هامون و مسائل آلودگی هوا و گرد و غبار در منطقه سیستان توجه داشتند، امروزه این مشکلات در تالاب هامون به وجود نمی‌آمد و شهرستان زابل یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان نبود.

ابتکار تصریح کرد: اگر دولت گذشته سال‌ها بی‌توجهی به هامون و بی‌توجهی به مسائل آلودگی را نداشت، ما امروزه میراث دشوار مواجهه با این مشکلات را نداشتیم، چرا که این مشکلات دولت قبل است.

استاندار سیستان و بلوچستان، ثبت هامون به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره نتیجه تلاش همه مسؤولان و محلی و منطقه‌ای است.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت، زابل را به عنوان آلوده‎ترین شهر جهان اعلام کرده است، گفت: باید برای مقابله با ریزگردها که سلامت انسان‌ها را تهدید می‎کند، اقدام جدی صورت بگیرد.

نماینده سازمان ملل در ایران گفت: خوشحالم زمانی به زابل آمدم که هامون آب دارد، اما ماسک مردم در این مراسم به خاطر ریزگردها است و سلامتی مردم برای ما مهم است.

گری لوییس بیان کرد: من متعهد هستم تا اجازه ندهم هامون از بین رود و در اجلاس محیط زیست در سوئیس که چندی پیش برگزار شد بیشتر تایم سخنرانی‌ام را به تالاب هامون اختصاص دادم.

وی ادامه داد: ثبت ذخیره‎گاه تالاب بین‎المللی هامون برای دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران دستاورد خوبی است، سال‎هاست که آب در هامون سیستان وجود ندارد و تمام جوامع بین‎المللی از این موضوع نگران هستند.

وی گفت: اهمیت این تالاب به اندازه‏‎ای است که کمک‎های بین‌المللی را به این منطقه جذب می‎کند.

گفتنی است، امروز پنجمین جشنواره فیلم سبز استان در شهرستان زاهدان با حضور رئیس سازمان محیط زیست افتتاح می‎شود.

منبع: عمارنامه

 

ارسال نظر

  • سعید از علی آباد
    0

    سلام خودمونیم مردم چقدر ساده اند و برخی مسئولین هم چقدر نامرد هستن ریزگردها یه موضوع کاملا سیاسی هست ولی این مردم بنده خدا چرا باید قربانی شوند ولعا بروید از کارشناسان دانشگاهی مثل پرفسور ساروی بپرسید علت چیست افرادی مثل پرفسور ساروی و پرفسور صادقی که خیلی در این زمینه تخصص دارند کمک نمیگرند چون به ضرر خودشان تمام میشود اگر بدانید دارند در زمینه محیط زیست چکارها میکنند البته شاید به خاطر این باشد که از آمریکا میترسند که اگر بخواهند برعکس برنامه آمریکا عمل کنند عواقب بدی به دنبال انها است وگرنه باید الان پروژه های سد سازی متوقف میشد که خودش علت کم آبی و زمینه ایی برای مشکلات دیگر است

آخرین اخبار