وبلاگ جهان هستی نوشت :

اصلا دولت قبل، بدترین دولت تاریخ ایران بوده! پس مسئولیت دولت کنونی چه می‌شود؟ و تا کی قرار است توپ تقصیرها به زمین دولت گذشته انداخته شود؟!

دیوار کوتاهی به نام «دولت سابق»!

دکتر روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی شعارهای جذابی مطرح کرد. او با انتقادهای شدید از دولت قبل، مدعی بود که می‌توان با زبان دیپلماسی و تدبیر، تحریم‌ها را برطرف کرد و مشکلات اقتصادی و معیشتی را کاهش داد.

به گزارش گلستان 24، حدود سه سال از عمر دولت یازدهم سپری شده است. در این مدت دولتمردان بارها و بارها توپ مشکلات را به زمین دولت قبلی انداخته‌اند. در آخرین مورد هم معاون اول رئیس جمهور، گناه غارت دومیلیاردی ثروت ملت ایران توسط شیطان بزرگ را به گردن دولت سابق انداخته است.

 وقتی به میان مردم می‌رویم درمی‌یابیم که آن‌ها از این رفتارها دل خوشی ندارند. بسیاری از آن‌ها می‌گویند چرا در دولت یازدهم، این قدر قصور و تقصیرها به دولت قبل نسبت داده می‌شود؟ مگر دولت کنونی خودش چه کاره است؟

مردم می‌گویند اصلا دولت قبل، بدترین دولت تاریخ ایران بوده! پس مسئولیت دولت کنونی چه می‌شود؟ و تا کی قرار است توپ تقصیرها به زمین دولت گذشته انداخته شود؟!

تجربه نشان داده است که شاید بتوان ذهن جامعه را برای مدت محدودی با تبلیغات غیرواقعی له یا علیه، دستکاری کرد اما نمی‌توان برای مدتی طولانی واقعیت‌ها را پنهان کرد. وارونه‌نمایی و تبلیغات کاذب شاید برای مدتی کوتاه تاثیرگذار باشد اما بی‌ تردید نمی‌تواند تاثیربلندمدتی داشته باشد.

اکثریت جامعه هم نقاط قوت دولت سابق را می‌دانند و هم نقاط ضعف آن را. مردم هم خدمات هشت ساله دولت قبل را مشاهده کرده‌اند و هم رفتارهای نسنجیده آن بخصوص در دو سال پایانی‌اش را. بنابراین نمی‌توان آن‌ها را مقهور تبلیغات فرافکنانه قرار داد.

مردم می‌پرسند به فرض غارت دومیلیارددلاری اخیر هم معلول عملکرد دولت سابق باشد؛ پس تکلیف دولت فعلی چه می‌شود؟ دستاوردهای شگفت‌انگیز برجام چه می‌شود؟ مگر قرار نبود با کدخدا ببندند و مشکلات کم شود؟ پس این چه مذاکره و برجامی است که آمریکایی‌ها خصمانه‌تر از گذشته به حقوق عینی ملت تعرض می‌کنند و بی‌محابا اموال ملت ایران را تصاحب می‌کنند؟! چرا دولت در برابر این رفتار گستاخانه شیطان بزرگ، موضعی قاطع و درخور نمی‌گیرد؟!

آیا کسانی که دل به آمریکا بسته‌ بودند و هنگام سخن گفتن از مذاکره و ... آب از لب و لوچه‌شان سرازیر می‌شد، اکنون متوجه ماهیت شیطانی ایالات متحده شده‌اند؟! شیطانی که هر چه در برابرش کوتاه‌تر بیایی، گستاخ‌تر می‌شود و برای باج‌خواهی‌هایش حدیقفی متصور نیست.

نویسنده: سینا علوی

منبع: وبلاگ جهان هستی

ارسال نظر

آخرین اخبار