صاحب طلافروشی سرقت شده در گالیکش

صاحب طلافروشی سرقت شده در گالیکش گفت: سارقان بسیار حرفه‌ای و خشن بودند و اگر فرار نمی‌کردم مطمئن هستم که مرا می‌کشتند.

صدای ترمز ماشین هم خانواده‌ام را به وحشت می‌اندازد/فرار نمی‌کردم سارقان مرا می‌کشتند+ عکس

 ولی خسروی صاحب طلافروشی است که در تاریخ 14 اردیبهشت ماه جاری، مغازه طلافروشی وی از سوی چهار سارق مسلح مورد سرقت قرار گرفت که چهار روز پس از وقوع سرقت، اعضای این باند سرقت مسلحانه خطرناک در استان سمنان توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گلستان24، وی که امروز برای تحویل طلاهای مکشوفه‌اش به پلیس آگاهی استان فرا خوانده شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص جزئیات وقوع این حادثه، گفت: سه‌شنبه شب 14 اردیبهشت، از ساعت 20 و 30 دقیقه گذشته بود و به همراه دو نفر از دوستانم در حال صحبت بودیم.

وی ادامه داد: ناگهان دو نفر نقاب زده با عجله و سر و صدا وارد مغازه شدند و یکی از آنها به سمت درب چوبی ورودی ویترین حمله‌ور شد و آن درب را شکست و پشت ویترین آمد.

خسروی بیان کرد: از سمت دیگر فرد دوم که فردی قدرتمند و قدبلند به طور کامل از روی ویترین پرید و با من درگیر شد و من چون احساس کردم ممکن است به سمت من شلیک کند و یا آسیب شدیدی بزند بلافاصله از درب پشتی مغازه که به طبقه بالا و محل زندگی‌ام راه دارد، فرار کردم.

وی اضافه کرد: پس از فرار کردن من آن سارقی که به دنبال من بود سه تیر شلیک کرد و در نهایت من فرار کردم و درب را بستم اما از بالا نگاه می‌کردم که یک نفر با کلاشینکف مقابل مغازه قدم می‌زد و مردم را متفرق می‌کرد و نمی‌گذاشت کسی نزدیک بیاید.

 

 

22 کیلو و 250 گرم طلا سرقت کردند

صاحب طلافروشی سرقت شده در گالیکش تاکید کرد: یکی از بستگان من هم که می‌خواست بیاید تا جاده را با خودروی خود ببندد که نتوانند فرار کنند، آن فرد مسلح اسلحه را به سمتش گرفت و به سمت مستقیم به وی شلیک کرد و حتی به سمت من که پشت پنجره منزلم بودم شلیک می‌کرد که یک تیر به بالای پنجره برخورد کرد.

وی ادامه داد: در مجموع 22 کیلو و 250 گرم طلا از من سرقت شد و امروز 13 کیلو و 100 گرم به من تحویل داده شد و هنوز 9 کیلو و 150 گرم دیگر باقی مانده است.

خسروی در پاسخ به این سوال که چرا دوربین مداربسته در مغازه نصب نبوده است، گفت: نیروی انتظامی همیشه و هر ماه به ما توصیه می‌کردند و متاسفانه خودم هیچگاه این موضوع را جدی نگرفتم.

وی بیان کرد: این نکات که گفته می‌شود باید دوربین نصب می‌کردم، درب را باز نمی‌گذاشتم و اوایل تاریکی هوا مغازه را باید تعطیل می‌کردم را قبول دارم و این مسائل همیشه مورد تاکید پلیس شهرستان بود که متاسفانه آن را رعایت نکردم.

صدای ترمز ماشین هم خانواده‌ام را به وحشت می‌اندازد

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید به این زودی سارقان دستگیر شوند و طلاهای شما بازگردانده شود، گفت: من از ابتدای این موضوع که پیش آمده بود خیلی دلگرم بودم که این افراد دستگیر شوند.

خسروی تصریح کرد: به خدا توکل کردم و می‌دانستم به امید خداوند این سارقان دستگیر می‌شوند و خوشحالم که نیروی انتظامی در استان، فرماندار گالیکش، دادستان گالیکش، نیروهای امنیتی دست به دست هم خواهند داد و این اعضای باند را دستگیر خواهند کرد که از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: من یک پسر هشت ساله دارم که هنوز بر اثر این حادثه دچار لکنت زبان شده و نمی‌تواند به خوبی حرف بزند و تمام اعضای خانواده من ترسیده‌اند و اگر امروز صدای ترمز خودرویی را هم بشنوند وحشت‌زده خواهند شد.

خسروی اضافه کرد: روزی که خبر دستگیری سارقان را شنیدیم خیلی خوشحال بودیم و نه تنها خانواده من بلکه تمام شهر خوشحال بودند و آن روز صدها نفر در مقابل مغازه من جمع شده و ابراز خوشحالی می‌کردند.

وی بیان کرد: زمانی که مردم شنیدند که اعضای این باند برای بازسازی صحنه قرار است به گالیکش آورده شوند، صدها نفر آنجا جمع شده بودند.

خسروی در پایان ابراز کرد: اگر در این کار بمانم و حاضر باشم باز هم طلافروش باشم حتما باید نکات ایمنی را رعایت کنم تا دیگر شاهد چنین حادثه‌ای نباشم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

ارسال نظر

  • مرد نگهبان
    0

    سرقتهای خشن آسانترین روش سرقت هستند که غیر از جسارت به چیز دیگری نیاز ندارند و به همین دلیل هم با رواج مخدرهای صنعتی که جرات و جسارت کاذب ایجاد میکنه خیلی هم زیاد شده.

    مردم هم با نگاه سنتی که دارند هم به خودشون ظلم میکنند و هم به جامعه، چرا که با تجهیز منزل و محل کارشون به تجهیزاتی که ضمانت پرداخت خسارات در صورت وقوع سرقت ندارند هم باعث میشن خودشون و خانوادشون قربانی آسیبهای مالی و جانی شوند و هم انگیزه افراد ضعیف و فرصت طلب را در جامعه برای طراحی و انجام انواع سرقت، بویژه سرقتهای خشن تقویت کنند در حالیکه همه ما با اون مثل معروف ایرانی آشنا هستیم که میگه اموالتو سفت نگه دار همسایتو دزد نکن، اگرچه شاید خیلی ها تصور کنند معنی این ضرب المثل قدیمی اینه که به همسایه ات تهمت نزن ولی خوب چرا اینطور این ضرب المثل را تفسیر نمیکنند که اگر اموالتو سفت نگه داری باعث میشی که همسایه ات به فکر دزدی نیفته؟؟!!

    به هر حال علاوه بر نگاه نادرست صاحبین مشاغل و اماکن که برای مثال کمدهای فلزی را به عنوان گاوصندوق برای نگهداری اموال و اسناد پر ارزش، قابل اطمینان میدونن و همچنین صرف نظر از بی انصافی فروشندگانی که سیستمها و تجهیزات ناکارآمدی همچون درب، حفاظ، قفل، کمدهای فلزی، شیشه، آلارم، دوربین و دیگر موارد را متقلبانه تحت عناوینی همچون ضد سرقت میفروشند، بهترین راهکار برای پیشگیری از انواع سرقت اینه که از فروشندگان به تناسب نیازمون ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت دریافت کنیم تا بتونیم اطمینان داشته باشیم ویژگیهایی که فروشنده برای ما پشت سر هم ردیف میکنه مبتنی بر واقعیت است و خودش به این چیزایی که میگه اعتقاد داره وگرنه کسی از مردم انتظار نداره در همه چیز کارشناس و خبره باشند.

    برای مثال امنیت یک طلافروشی از دو جنبه باید مورد توجه قرار بگیره که اول سرقتهای مسلحانه در روزهست که طلاها در دسترس هستند که در این مورد هیچ راهی بجز نصب سیستم ضد سرقت مسلحانه وجود نداره و در مرحله بعدی سرقتهای شبانه از گاوصندوقها است که خودش از دو جنبه قابل برسی خواهد بود.

    اول سرقتهایی که با رمزگشایی یا تخریب قفل یا بدنه گاوصندوق از طریق دیلم زنی یا هوابرش انجام میشه و دوم سرقتهای خشن که با زورگیری ریموت دزدگیر و کرکره برقی و همچنین ریموت،کلید و رمز گاوصندوق انجام میشه که در مورد سرقتهای خشن، متاسفانه ریسک قتل یا در نگاهی خوشبینانه، آزار و اذیت روحی و جسمی بسیار قابل تصوره که در هیچیک از موارد یاد شده بالا، روشهایی که تا کنون طلا و جواهر فروشیها به اون متکی بودن مثل مقاوم کردن دیوارها با بتن مسلح، نصب کرکره برقی، درب، حفاظ و قفلهای مختلف و همچنین نصب آلارم، دوربین و استفاده از کمدهای فلزی که از قدرت گاو فقط وزن گاو را یدک میکشن موثر نبوده و نخواهد بود، لذا برای غیر ممکن کردن انواع سرقتهای شبانه از اماکن حساس، باید گاوصندوق ضد دیلم مجهز به سیستم قفل ضد زورگیری نصب کنیم که فروشنده ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت ارائه کنه چون هدف تمام سارقین در نهایت دسترسی به اموال داخل گاوصندوقه، پس اگر گاوصندوقی داشته باشیم که به هیچ صورت امکان سرقت از اون وجود نداشته باشه، مشکل خودمون و جامعه را در این زمینه از جرائم از بین بردیم.

آخرین اخبار