آسمانی هنرمند خوشنویس گفت: در این چهل سال که از عمرم می گذرد، ندیده بودم یک مدیر کل با معاونانش به خانه هنرمندان بیایند و از نزدیک پیگیر مشکلاتشان شوند.

اقدام مدیرکل ارشاد گلستان که باعث تعجب هنرمند آزادشهری شد !

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و هیئت همراه، شامگاه روز سه شنبه ۱۶ دیماه از هنرمند وشاعر ایثارگر ، «محمد علی سادین» در شرق استان عیادت کردند.

به گزارش گلستان 24، «علی اصغر فضیلت» در راستای برنامه بازدید و ملاقات با هنرمندان و پیشکسوتان، ضمن حضور در شهرستان آزادشهر به عیادت پیشکسوت تاتر این شهر، محمد علی سادین رفت. «فضیلت» را در این سفر «احمد گلچین» مدیر روابط عمومی، «محمد عارف» معاون امور اداری و مالی، «الله قلی نظری» رئیس انجمن نمایش استان و «داود قاسمی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آزادشهر (تنها مسئول آزادشهری!) همراهی کردند.

در ابتدای این دیدار «سادین» شاعر ایثارگر آزادشهری به بیان برخی از مشکلات خود در زندگی شخصی پرداخت؛ وی گفت: مشکلات زیادی دارم با این که خانواده ما یکی از اعضای بنیاد شهید است ولی حقوق بنیاد شهید را نمی گیرم، البته من این معیشت را قبول دارم، طاقت هم دارم شاید خدا دارد مرا آزمایش می کند. همیشه با هنر خودم مردم و مسئولان را خندانده ام، آیا هم اکنون مسئولی پیدا می شود که مرا خوشحال کند و یا بخنداند؟!

وی در ادامه گفت: امروز حضور «فضیلت» و همکارانش در خانه حقیر من مایه ی دلگرمی خودم و خانواده ام شد؛ ارتباط بین مدیران و مردم و ایثارگران باید اینگونه قوی باشد. متاسفانه مدیران خوبی در آزادشهر نداریم البته برخی از این مدیران مانند «داود قاسمی» بسیار خوب هستند کاش همه مدیران ما مثل ایشان عمل می کردند که اگر اینگونه بود ما در آزادشهر مشکلی نداشتیم.

«سادین» اضافه کرد: ما خودمان را از جامعه دور نمی کنیم بلکه با برپایی نمایشگاه خودمان را به جامعه نزدیک می کنیم. وی در ادامه شعری در وصف امام زمان(عج) خواند.

پس از این هنرمند ایثارگر، «آسمانی» هنرمند خوشنویس آزادشهری به بیان مشکلات حوزه هنر خوشنویسی در منطقه پرداخت.و در ادامه صحبت هایش بیان داشت: در این چهل سال که از عمرم می گذرد، ندیده بودم یک مدیر کل با معاونانش به خانه هنرمندان بیایند و از نزدیک پیگیر مشکلاتشان شوند. «آسمانی» نیز از رئیس ارشاد آزادشهر به جهت اقدامات موثرش برای فرهنگ و هنر منطقه، به نیکی یاد کرد. وی گفت: از «قاسمی» الزاماً باید قدردانی کرد.

در ادامه این بازدید، «نصرت میرعرب» یکی از فعالان سیاسی و اجتماعی آزادشهر گفت: از نگاه ویژه «حجت السلام فضیلت» به شهرستان های شرقی استان گلستان تشکر و قدردانی می نمایم ولی باید اذعان داشت که در آزادشهر امکانات فرهنگ و ارشاد بسیار اندک است.

سپس «بای» شاعر نامی منطقه به بیان یک سری از مسائل و مشکلات در خصوص نشر و پخش کتاب های تالیفی پرداخت.

«بای» گفت: بنده کتابی نوشتم در خصوص شهدا که علیرغم وعده های مسئولان، در فروش این کتاب استقبالی نشد.

در همین رابطه «نظری» رییس انجمن نمایش استان هم گفت: من شگفت زده می شوم یکی به مانند آقای بای در مورد شهدا با هزینه شخصی خود قلم فرسایی می کند ولی کوچکترین حمایتی از او نمی شود! امثال این عزیزان نیازمند حمایت ارشاد هستند.

در این دیدار «آسمانی» هنرمند خوشنویس اشاره ای به حضور شهردار آزادشهر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کرد و گفت: «باقری» را یک انسان هنردوست دیدم؛ ایشان قول همکاری دادند که شعر زیبای آقای «سادین» را در وصف آزادشهر بصورت کارت پستال در آورده و در ایام نوروز به عامه مردم هدیه نمایند.

در این دیدار مقرر شد از «محمد علی سادین» در مراسمی استانی تجلیل بعمل آید.

در ادامه هنرمندان از «احمد گلچین» بابت تلاش های شبانه روزی اش بعنوان یکی از پایه گذاران اداره فرهنگ و ارشاد آزادشهر و خدمات فراموش نشدنی اش، قدردانی کردند.

در انتها «فضیلت» مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، در خصوص مسائل مطرح شده گفت: توفیقی بود در خدمت حضرات بودیم، آقای سادین شمعی بودند که جمعی پروانه را بدور هم جمع کردند. ما وظیفه داریم مطالبات را تدبیر کنیم، بزرگترین مسئولیت و وظیفه ما مدیران امید دادن به مردم است. باید توجه داشته باشیم مردم نا امید نشوند، حجم مطالبات باعث شده که بطرف اولویت بندی برویم؛ یک فشارهایی به من می آید که در حیطه وظایف من نیست ولی باز هم باید آقایان را تفهیم کنیم.

وی گفت: آقای سادین شیوا سخن گفتند و مرا متوجه نقصان ها نمودند. بنده نقص خودم را با فرمایشات آقای سادین متوجه شدم؛ شرایط «محمد علی سادین» شرایط بسیار خاصی است. من بدون تعارف غبطه می خورم به سادین که چطور با این وضعیت زندگی می کند و متحیرم که ایشان با این وضعیت به ما روحیه می دهد. اما بنا داریم از هنرمندان تجلیل کنیم، قطعاً در تجلیل از هنرمندان آنچه مدنظرمان است، نمی شود. محدودیت منابع همیشه دغدغه بوده است؛ بحث محدودیت جایگاه ویژه ای را در بر می گیرد، ما با توجه به محدودیت منابعی که داریم، عمل می کنیم و برنامه اجرا می کنیم.

از شورای اداری استانداری گلستان وقتی درخواست نموده ام که مطالبات بخش فرهنگ و هنر را در آن جلسه عنوان کنم. حوزه مطبوعات یکی از بحث های ماست و جلب مشارکت برای خرید آثار هنری و برپایی نمایشگاه نیز از مسائلی است که قطعاً ما دنبال خواهیم کرد. در برنامه های من تمرکز زدایی در اولویت بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در ادامه گفت: از آقای عارف خواستم بیاید استان گلستان، چرا که به کار این فرد و انضباطش در امور مالی ایمان دارم و در اداره کل کم کم داریم به انضباط مالی می رسیم.

بسیاری از مشکلات از فرهنگ و ارشاد رخت بر بسته است، ما از سال ۸۵ تاکنون بدهی مالی داشته ایم و نمایشگاه کتاب را در استان به همین دلیل نتوانستیم برپا کنیم چرا که محل نمایشگاه ۴۰ میلیون بدهی داشت!

فضیلت گفت: تمرکز زدایی در بودجه را هم در برنامه ها داریم. ما به شهرستان ها فرصت اجرای جشنواره های استانی را خواهیم داد بنا نیست همه برنامه ها در گرگان انجام شود.

بنا داریم هر آنچه هست نشان دهیم، مهم این است که به وظایف مان عمل کنیم. ما باید زمینه جذب بودجه را فراهم کنیم به همین دلیل نوعاً بخاطر مشکلات، زندگیمان تعطیل شده است.

شما می گویید از مسئولین انتظاری ندارید و این از بزرگواری شماست. اما باید به وظایف خودمان آشنا باشیم، انشاالله خداوند در تحقق اهداف و خدمت به عزیزان به حرمت صداقتی که در جلسه بود ما را شرمنده نکند.

وی در ادامه گفت: دعا کنیم چون در شرایط ویژه ای قرار داریم. اگر آن تکیه گاه معنوی باشد در همین شرایط حداقلی می شود، همه کار کرد.

در ادامه بیان مسائل و مشکلات هنرمندان شرق استان گلستان «آسمانی» گفت: بخاطر دارم در استان سیستان و بلوچستان در دوره آقای «دکتر دهمرده» حمایت های ویژه ای از هنرمندان و بویژه خوشنویسان شد و از این اقدام «دکتر شهریاری» نیز حمایت های زیادی کردند و در این بین کوشش های «جهانتیغ» مسئول کانون خوشنویسان سیستان و بلوچستان کاملاً مشهود و قابل لمس بود؛ انشاالله که این نوع حمایت ها نیز در مناطق ما باشد و همه دست به دست هم بدهیم تا در جهت رشد فرهنگی و هنری منطقه و استان گلستان گام های بلندی برداریم.

در انتها «فضیلت» مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان از «قاسمی» خواست نسبت به تشکیل انجمن خیریه فرهنگ و هنر اقدام نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار