یادگار امام خمینی(ره) در گرگان :

یادگار امام خمینی(ره) گفت: شهرهای دوردست کشور پرشورتر، عمیق‎تر نسبت به امام(ره) معرفت دارند.

فساد اقتصادی موجب اضمحلال اعتماد مردم می‎شود/ شهرهای دوردست کشور معرفت بیشتری نسبت به امام(ره) دارند

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام سید علی خمینی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام(ره) که در مصلی گرگان برگزار شد، گفت: ما برای رسیدن به قله‎های انقلاب فاصله زیادی داریم و امروز مسؤولان جمهوری اسلامی ایران موظف هستند که برای رسیدن به آرمان‎های بلند انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی شایستگی به جای وابستگی را یکی از آرمان‎های انقلاب و امام(ره) برشمرد و گفت: یکی از آرمان‎های بلند انقلاب این است که برای انتخاب یک مسؤولیت به جای اینکه ببینیم آن شخص از چه طیف و چه خانواده‎ای است به شایستگی آن توجه کنیم.

یادگار امام(ره) ابراز داشت: دومین مؤلفه که در نظام جمهوری اسلامی باید به آن توجه شود این است که نباید شایستگی به جای ثروت جایگزین شود.

فساد اقتصادی موجب اضمحلال اعتماد مردم می‎شود

خمینی با بیان اینکه نباید برای پست و مسؤولیت گرفتن در نظام جمهوری اسلامی به ثروتمند بودن توجه شود، ابراز داشت: مسؤولان باید در حد متوسط جامعه زندگی کنند و این مورد تاکید امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه حکومت باید یاور مستضعفان باشد، افزود: افتخار جمهوری اسلامی این است که رجایی‎اش از یک مقام ساده و یک طبقه پایین در جامعه به مقام ریاست جمهوری می‎رسد.

یادگار امام(ره) ادامه داد: در دنیا این گونه نیست که شخصی از طبقه پایین به بالاترین قدرت برسد و اگر کشور آمریکا را در نظر بگیرید می‎بینید که یک نفر به دلیل اینکه ثروتمند است در برابر حزب خود می‎ایستد و در نهایت پیروز انتخابات نیز خواهد شد و این مسائل باید توسط صدا و سیما و مردم دنبال شوند.

نوه امام (ره) با بیان اینکه فساد اقتصادی موجب اضمحلال اعتماد مردم می‎شود، افزود: مردم می‎شنوند و دنبال می‎کنند که در انقلاب اسلامی امام(ره)، یک هزار میلیارد، 2 هزار میلیارد، 3 هزار میلیارد، 6هزار میلیارد و 12 هزار میلیارد اختلاس می‎شود.

وی یادآور شد: امام علی(ع)  قلم و شمع که برای بیت‌المال استفاده می‎کرد با شمع و قلمی که برای مصارف شخصی استفاده می‎کرد تفاوت قائل می‎شد.

یادگار امام(ره) افزود: معمار کبیر انقلاب زمانی دستور‎های را به دفتر خود صادر می‎کرد آن را بر گوشه روزنامه می‎نوشت تا در بیت‌المال صرفه‌جویی شود.

خمینی بیان داشت: این که خیال کنیم با تجمل‎گرایی می‎توانیم عزت برای خود ایجاد کنیم این فرهنگ غرب است ما مسیر غربی که سال‎ها رفته و زیان‎های آن را امروز تحمل کرده نباید با سرعت 100 کیلومتر ادامه دهیم.

وی صداقت و راستگویی را یکی دیگر از آرمان‎های انقلاب برشمرد و افزود: امام(ره) به مردم توصیه می‎کردند که من نمی‎گویم همه چیز را به مردم بگویید، اما جوری رفتار کنید و طوری زندگی کنید که اگر یک روز مجبور بودید به مردم بگویید شرمنده مردم نباشید.

وعده مسؤولان تنها برای زمان انتخابات نیست

خمینی با بیان اینکه وعده مسؤولان تنها برای زمان انتخابات نیست و اگر وعده به مردم داده می‎شود مسؤول باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن انجام دهند، ابراز داشت: کسانی در انتخابات تنها وعده می‎دهیم که قلوب مردم را جذب کنیم و این موضوع اسلامی و انسانی نیست.

وی متذکر شد: اجرای عدالت بدون اغماض و بدون افراط یکی دیگر از آرمان‎های امام(ره) بود و امروز ما نباید کسانی که به خاطره دلیل مسائل سیاسی دستگیر کنیم اما کسانی که جرم‎های بدتری دارند را رها کنیم.

خمینی ادامه داد: اجرای عدالت بدون افراط خواسته ملت ما است، برخی‎ها افراطی انواع شعار‎ها را می‎دادند ولی در عرصه عمل  به گونه دیگری ظاهر می‎شوند.

وی با بیان اینکه عدالت از آرمان‎های انقلاب است، ابراز داشت: اینکه زیاد گفته شود و عمل نشود باعث می‎شود شعار اسلامی و انسانی توخالی شود.

خمینی به قدرتمندی دفاعی درون‎زا کشور اشاره کرد و گفت: امروز به برکت حضور مردم و سنگ بنای محکمی که امام(ره) نهاد و رهبری مقام معظم رهبری آن را ادامه می‎دهد کشور در قدرت دفاعی قوی است.

نوه امام(ره) گفت: امام (ره) به مستضعفین و اقشار پایین دست حساس بودن و تجربه جمهوری اسلامی و امام(ره) این بود که آن کسانی پای این انقلاب اسلامی می‎ایستند که به تعبیر امام(ره) پابرهنگان هستند.

خمینی یادآور شد: آنهایی که در بزنگاه‎های تاریخی پشت سر امام(ره) بودند و امروز پشت سر مقام معظم رهبری ایست می‎کنند تا برای کشتی انقلاب اسلامی مشکلی پیش نیاید همان اقشار متوسط  و ضعیف جامعه هستند.

وی گفت: امروز باید اندیشید چرا اینقدر به امام(ره) محبت می‎شود یک شب در حرم مطهر امام(ره) مراسم برگزار می‎شود اما در کشور هزاران مراسم گرامیداشت برگزار می‎شود.

یادگار امام(ره) با بیان اینکه 27 سال از ارتحال امام(ره) می‎گذرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) به صورت خودجوش توسط مردم برگزار می‎شود و باید بیندیشیم چه می‎شود که این ملت بعد این همه سال این چنین به امام(ره) محبت دارد.

شهرهای دوردست کشور معرفت بیشتری نسبت به امام(ره) دارند

خمینی با بیان اینکه شهرهای دوردست کشور پرشورتر، عمیق‎تر نسبت به امام(ره)  معرفت دارند، گفت: دشمنان باید این مناسبت‎ها را ببیند و درس بگیرند که هر چه بیشتر این انقلاب را تخریب کنند عشق به انقلاب پرشور‎تر می‎شود

یادگار امام (ره)به مذاکرات هسته‎ای اشاره کرد و ابراز داشت: امروز جمهوری اسلامی یک قدرت در منطقه و جهان است و در مذاکرات اخیر وزیر خارجه آمریکا و کشورهای قدرتمند دنیا روزها با ایران پای مذاکره نشستند و اگر ایران کشور کوچکی بود این مذاکرات در این سطح هیچگاه اتفاق نمی‎افتاد.‎

خمینی به حضور نیروهای مدافعان حرم آل البیت(ع) در کشور‎های سوریه و عراق اشاره  کرد و افزود: عراقی‎ها خود بیان می‎کنند که اگر قوای مستشاری جمهوری اسلامی ایران نبود عراق و سوریه از دست رفته بود و مشخص نبود بر سر اماکن مقدسه چه می‎آمد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برخواسته از خون صدها‎ هزار شهید است و آن را با هیچ چیزی عوض نمی‎کنیم، گفت: ما باید آرمان‎های اساسی ملت را فراموش نکنیم و در این مسیر مسؤولیت ملت نقد سازنده و حمایت کوبنده است.

اتحاد شیعه و سنی در گلستان مظهر وحدت کشور است

یادگار امام(ره) اتحاد مردم در استان گلستان زیبا دانست و افزود: این اتحاد مظهر اتحاد و وحدت در کشور است و این اتحاد در بین برادران عاقل شیعه و سنی بسیار زیبا است و شما مردم گلستان نشان دادید که شیعه و سنی می‎توانند متحد در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

خمینی ابراز داشت: وظیفه ما این است که نسبت به نظام غیرت داشته باشیم که داریم و در روزهای  قدس‎، انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن این مهم را ملت ثابت کردند و این مسئله به این معنی نیست که ملت چشم را بر مسائلی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق می‎افتد، ببندیم.

وی با بیان اینکه چشم بسته و کورکورانه از موضوعی حمایت نخواهیم کرد، افزود: کور نیستیم که بگویم تورم و رکود نیست نقد خواهیم کرد و فریاد خواهیم زد اما جایی که پای نظام و ارکان نظام می‎رسد باید متحدانه ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار