معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری نخستین نمایشگاه فرش دستباف و صنایع‎دستی در سه ماهه چهارم سال جاری در این استان خبر داد.

برگزاری نخستین نمایشگاه فرش دستباف و صنایع‎دستی در گلستان

به گزارش گلستان24، درویش‎علی حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: نخستین نمایشگاه فرش دستباف و صنایع‎دستی با همگرایی در استان گلستان در سه ماهه چهارم سال 1395 برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه فرش با همکاری شرکت شهرک‎ها در حال انجام است، ابراز کرد: یکی از برنامه‎های اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت صنعت و معدن ایجاد شرکت‎های بزرگ است.

* تجاری‎سازی و برند‎سازی بسیار مهم است

حسن‎زاده تجاری‎سازی و برند‎سازی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: به دلیل همگرایی که می‎توان ایجاد کرد در بحث بازاریابی، تولید، آموزش و جذب مشتری که توان تأمین خواسته و نیاز بازار را در قالب یک شکل منسجم داشته باشند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره‌‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: یکی از مواردی که بسیار مهم است بحث تحریم‎ها بود که اثر مستقیم با صادرات فرش دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته فرش‎ها به آمریکا صادر می‎شد، ابراز کرد: یکی از بازار‎های مهم برای صادرات فرش را از دست دادیم و به تبع آن در کشورهای اروپایی سهم صادرات‎مان کم شده است و ورود برخی از کشورها به این حوزه آرام آرام جای خودشان را گرفتند.

* بخش اعظمی از فرش گلستان را فرش ترکمن تشکیل می‎دهد

حسن‎زاده بیان داشت: امیدواریم در شرایط پساتحریم بتوانیم به جایگاه واقعی خودمان در حوزه صادرات فرش و صنایع‎دستی برگردیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ابراز کرد: بخش اعظمی از فرش استان گلستان را فرش ترکمن تشکیل می‎دهد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی فرش ترکمن در سازمان جهانی مالکیت فکری انجام شد، تصریح کرد: فرش برای انتقال به نسل آینده بسیار حائز اهمیت بود و ثبت و تعیین اختصاص کد استاندارد فرش ترکمن در سازمان فنی‌وحرفه‎ای کشور که با همکاری خوب اداره فنی‌وحرفه‎ای و خوشه فرش اتفاق افتاد.

حسن‎زاده با بیان اینکه تدوین صنعت جامعه فرش استان گلستان از سال گذشته شروع کردیم و امسال تلاش می‎کنیم که این اتفاق نهایی شود، اذعان کرد: شناسایی طرح و نقش فرش ترکمن و حضور در نمایشگاه‎ها و اعزام هیأت‎ها بسیار مهم است، زیرا معتقد هستیم اگر با بازارها نتوانیم ارتباط برقرار کنیم و نیاز و سلیقه و همچنین خواسته آنها را نتوانیم شناسایی کنیم قطعاً در حوزه تولید و صادرات دچار مشکل خواهیم شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار