جانشین بسیج اساتید استان گلستان گفت:شکل‌گیری شورای هماهنگی بسیج در دانشگاه‌ها کار بزرگی است که در استان شکل می‌گیرد.

شورای هماهنگی بسیج در دانشگاه های گلستان شکل می‌گیرد

به گزارش گلستان24، سرهنگ ابراهیم مهقانی، شامگاه دوشنبه، در همایش گرامیداشت سالروز بسیج اساتید اظهار کرد: این شورا متشکل از بسیج اساتید، بسیج دانشجویان و بسیج کارمندان است.

وی افزود: این ۳ گروه بزرگ از بسیج باید به‌جای اینکه جزیره‌ای کار کند، جبهه‌ای قوی را شکل دهد و این هماهنگی بر عهده بسیج اساتید است تا در همه شهرستان‌ها و دانشگاه‌های استان شکل بگیرد.

جانشین بسیج اساتید استان گلستان تصریح کرد: بسیاری از ضعف‌ها و مشکلات بااراده، پیگیری و آرایش درست امکانات درست می‌شود و بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است.

مهقانی اظهار کرد: امروز فرصت‌ها و آسیب‌ها در دانشگاه‌ها و بسیج اساتید شناسایی‌شده و در سال جدید با برنامه‌های متمرکز رفع و اجرایی می‌شود.

وی تأکید کرد: مجاهدت علمی در حلقه‌های علمی بین دانشجو و اساتید شکل می‌گیرد و امسال ۱۸ حلقه علمی در این راستا تشکیل می‌شود و غیر از اساتید بسیجی کسی نمی‌تواند جوشش را از درون رقم بزند.

مهقانی تصریح کرد: برنامه آموزشی یک‌روزه برای سرگروه‌های حلقه‌های صالحین در نظر گرفته‌شده که در تابستان امسال اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در شورای کانون باید شکل بگیرد، این کانون آسیب‌های موجود فرهنگی را شناسایی کرده و در راستای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان نیز در این همایش گفت: طرح راهبری فرهنگی در دانشگاه‌های استان گلستان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنعلی مازندرانی، اظهار کرد: بر اساس این طرح برنامه‌ریزی فرهنگی برای دانشگاه‌ها انجام‌شده و پس‌ازآن اقدام و عمل می‌شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نفوذ فرهنگی است، ایشان هشدار می‌دهند که ما سرمان کلاه نرود و سفارش می‌کنند تا جایی که می‌توانیم توانمندی خود را افزایش دهیم.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان تصریح کرد: باید وسط میدان باشیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ شود، کسانی باید خجالت بکشند که فتنه ۸۸ را به وجود آوردند و به‌نظام ضربه زده و هنوز هم با جسارت حرف‌هایی می‌زنند.

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار