شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گلستان:

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گلستان با صدور بیانیه‌ای در خصوص روزه خواری در برخی دانشگاه‌های استان اعلام کرد: آیا برخورد با ماجرای روزه خواری هم عین برخورد با پخش عکس سران فتنه در دانشگاه عادی خواهد بود؟!

آیا برخورد با ماجرای روزه خواری هم مانند برخورد با پخش عکس سران فتنه در دانشگاه عادی خواهد بود؟!
 به گزارش گلستان24، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گلستان با صدور بیانیه ای در خصوص روزه خواری در برخی دانشگاه های استان، گفت: آیا برخورد با ماجرای روزه خواری هم عین برخورد با پخش عکس سران فتنه در دانشگاه عادی خواهد بود؟!

 

متن کامل بیانیه به شرح ذیل می باشد:

 

روزه ماه مبارک رمضان برای جمیع مسلمانان واجد شرایط،واجب است؛ طبیعی است که عده ای به سبب بیماری و نقص سلامتی و یا ناتوانی و سالمندی و هر دلیل دیگری اعم از مشروع و یا غیره،نمی تواندو یا نمی خواهند روزه بگیرند.

 

بنابراین چنین افرادی روزه خود را در اماکن خصوصی یا خلوت می شکنند و علی الظاهر اشکالی هم بر آنان نیست، حتی در کشورهایی که مسلمانان درصد کمی را تشکیل می دهند، به احترام جمعیت روزه دار، بقیه افراد جامعه نیز از نظر خوردن و آشامیدن، رعایت می کنند.

 

ماه رمضان، نمادی از هویت یک جامعه دینی است

 

حال اینکه اگر عده ای از روی غفلت، برخلاف همه اصول و مبانی و عرفیات روزه خواری می کنند، یک نوع بی اخلاقی کرده اند؛ روزه خواری در انظار عمومی و ملاء عام کار بسیار نکوهیده ای است و توهین به ارزش ها است، نه با این دلیل که روزه داران را دچار وسوسه می کنند و یا مایه ی ناراحتی آن ها را فراهم می آورند.

 

بلکه از این حیث که ماه رمضان، نمادی از هویت یک جامعه دینی است و تظاهر به روزه خواری در انظار و معابر مسلمین از این منظر بی احترامی به ارزش های جامعه اسلامی است و اگر در قالب کمپین و یا تشکلی، چنین رفتار زشتی سازماندهی می شود، به نوعی تحرکی برای رواج بی بند و باری و ایجاد تزلزل در باورهای عمومی حساب می شود.

 

رئیس محترم دانشگاه!!! هنوز یک عده ای به اسم دانشجو مسلمان متوجه نشدند که در ماه مبارک رمضان هستیم و در ملاءعام در دانشگاه به روزه خواری مشغول هستند و از سیگار کشیدن گرفته تا غذاخوردن نزدیک افطار جلو سلف ها و ....

 

آیا مسئولین فرهنگی و حراست دانشگاه در تعطیلات به سر می برند و یا در دانشگاه حضور دارند؟؟؟

 

آیا برخورد با ماجرای روزه خواری هم عین برخورد با پخش عکس سران فتنه در دانشگاه عادی خواهد بود؟

 

بدین وسیله ما دانشجویان بسیجی کار ناشایستی که کسی به درستی جلودارش نیست را محکوم می کنیم و از مسئولین دانشگاه هایی از استان که چنین وضعیتی را دارند، تقاضا می کنیم اقدامات لازم جهت جلوگیری و دهن کجی بیشتر به ارزش های اسلامی را در محیط دانشگاه را بگیرند چرا که ادامه این روند باعث شکستن حریم ها و حرمت ها شده و تبعات جبران ناپذیر بعدی را به دنبال خواهد داشت.

 

بر اساس قانون مجازات اسلامی، هرکس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

وسلام علیکم و رحمه الله  و برکاته

 

" شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گلستان"

 

ارسال نظر

آخرین اخبار