رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرترکمن گفت: ساماندهی مزار شهدای فاجعه منا در شهرستان های بندر ترکمن و گمیشان آغاز شد.

ساماندهی مزار شهدای فاجعه منا در بندرترکمن و گمیشان

به گزارش گلستان24، به نقل از استانداری گلستان،  حجت پهلوانی در مراسم آغاز اجرای این طرح افزود: از 13 شهید بندرترکمن و گمیشان در فاجعه منا ، پیکر 11 تن به کشور بازگشته و در این شهرستان ها به خاک سپرده شده است . 

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده ، ساماندهی هر کدام از این قبور نیازمند 40 میلیون ریال اعتبار است که امیدواریم با تخصیص به موقع، این طرح ها در مدت زمانی اندک تکمیل شود. 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرترکمن افزود: این ساماندهی از گلزار شهدای چاپقلی از توابع شهرستان گمیشان آغاز شد و در دیگر مناطق نیز ادامه می یابد.
پهلوانی ادامه داد: هر یک از قبور شهدای منا در ابعاد 6 متر مربع در حال ساماندهی است که امیدواریم نتیجه این تالاش ها ، ساخت مکانی مناسب برای این درگذشتگان باشد. 
در فاجعه منا که صبح پنجشنبه دوم مهر ماه سال گذشته به هنگام در رمی جمرات رخ داد، حاجیان زیادی از کشورهای مختلف جان خود را از دست دادند.
در این حادثه ، 13 تن از حجاج شهرستان های بندرترکمن و گمیشان جانباختند که پیکر 11 تن به کشور بازگشت و 2 تن از شهدای منا با نام های مرجان ناز قلیچی فرماندار فقید شهرستان ترکمن و یوسف طلابی مدیر مسوول حوزه علمیه اعظمی گمیشان در مکه به خاک سپرده شدند.

منبع: ساحل گمیشان

ارسال نظر

آخرین اخبار