فرمانده انتظامی گلستان مطرح کرد

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: مبارزه با سرقت به خصوص سرقت‎های خشن اولویت اصلی پلیس گلستان در سال جاری است.

مبارزه با سرقت اولویت اصلی پلیس گلستان/ برای مبارزه با قاچاق خلاء قانونی وجود دارد

به گزارش گلستان24، علی‎اکبر جاویدان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: امنیت را همسنگ سلامت توصیف می‎کنند و ما معتقد هستیم امنیت که به خطر می‎افتد سلامتی خودش را فدای امنیت می‎کند.

وی ادامه داد: امنیت بسیار ارزشمند است و خدا را شاکرم که در نظام جمهوری اسلامی این توفیق خدمت نصیب ما شده که خادم بهترین مردم در استان گلستان باشیم.

* رسانه‎ها در پیشگیری از جرائم و حفظ ارزش‎ها نقش‎آفرین هستند

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: حوزه رسانه بسیار ارزشمند است و شاید نیروی انتظامی خودش را از رسانه جدا نمی‎داند و رسانه‎ها امین مردم و زبان گویای پلیس و مردم هستند.

جاویدان خاطرنشان کرد: نگاه پلیس به رسانه یک نگاه همکار و به عنوان بازوان نیروی انتظامی است و ماهیت کاری رسانه‎ها نیز حوزه نقد، انعکاس اخبار و فرهنگ‌سازی است که نشان می‎دهد این حوزه بسیار با اهمیت است.

وی افزود: نگاه من به رسانه‎ها تخصصی و کیفی است و به خروجی کار اعتقاد دارم و می‎دانم که رسانه‎ها در پیشگیری از جرائم و حفظ ارزش‎ها نقش‎آفرین هستند و به همین اندازه برای رسانه‎ها حرمت قائلم و وظیفه خود می‎دانم به رسانه‌ها پاسخگو باشم و پاسخگویی وظیفه ما است.

جاویدان تاکید کرد: اما در برخی مسائل برای اینکه به نتیجه مناسب برسیم گاهی با تاخیر اطلاع‎رسانی را انجام دادیم اما پاسخگویی را وظیفه خود می‎دانیم و معتقد هستیم اطلاع‎رسانی و ورود رسانه‎ها در حوزه نقد باعث افزایش کیفی عملکرد پلیس خواهد شد.

* نخستین اولویت پلیس گلستان مقابله با سرقت و جرائم خشن است

فرمانده انتظامی گلستان در خصوص اولویت‎های پلیس در سال جاری تصریح کرد: آنچه در دستور کار ما قرار دارد برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری و مطالبات مردمی است.

جاویدان گفت: نخستین اولویت پلیس گلستان مقابله با سرقت و جرائم خشن است چون این موضوع آزاردهنده است و آمار استان نشان می‎دهد که باید این موضوع را در سال جاری با جدیت دنبال کنیم.

وی متذکر شد: قرارگاه جهادی مبارزه با سرقت برای این امر تشکیل شده و طرحی از طریق وزارت کشور ابلاغ شده و تمامی سازمان‎های مرتبط را نقش آفرین کرده و وظیفه‎مندی برای همه مشخص شده تا خروجی آن ارتقاء پیشگیری و کاهش وقوع سرقت باشد.

* گلستان حیات خلوت برخی از فعالان مواد مخدر/ ضرورت اقدامات جهادی در مبارزه با پدیده شوم جهانی

فرمانده انتطامی گلستان اظهار کرد: اولویت دوم پلیس گلستان موضوع مبارزه با مواد مخدر است که به عنوان پدیده شوم جهانی وجود دارد و با توجه به اینکه استان گلستان حیات خلوت برخی از فعالان این عرصه محسوب می‎شود تصمیم گرفتیم اقدامات جهادی را در مبارزه با مواد مخدر داشته یاشیم.

جاویدان گفت: در این عرصه هم نهادهای مختلفی مسئولیت دارند اما محور فعالیت برخوردی با نیروی انتظامی با بهره‌گیری از تمام توان است که با جدیت نیز ورود خواهیم کرد.

وی به اولویت سوم پلیس گلستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: فراهم کردن امنیت اجتماعی و اخلاقی به عنوان مطالبات جدی مردم در دستور کار پلیس گلستان قرار دارد و ما نیز با برنامه‎ریزی خوب در این حوزه اقدامات مناسبی را اجرایی خواهیم کرد.

جاویدان به اهمیت کاهش حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان ما یک استان توریستی و معبر عبور و مقصد گردشگری است به طور طبیعی حوادث رانندگی در آن افزایش می‎یابد که لازم است اقدامات مهمی در این عرصه انجام شود.

* راه‎های استان با ترافیک همخوانی ندارد

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: متاسفانه راه‎های استان با ترافیک موجود استان همخوانی ندارد و با وجود تلاش‎های انجام شده اما باز هم شاهد حوادث رانندگی به خصوص در حوزه موتورسیکلت هستیم.

جاویدان اضافه کرد: پنجمین اولویت ما مبارزه با قاچاق کالا است و با توجه به شعار سال، تکلیف ناجا برای تحقق این شعار ورود به عرصه قاچاق کالا است و به حتم این حوزه بسیار با اهمیت است و با قدرت در این عرصه فعالیت خواهیم کرد.

وی به اهمیت اقدامات اجتماعی پلیس و دیگر نهادهای متولی اشاره کرد و گفت: خلاهای قانونی وجود دارد و همکاری بین دستگاهی و اجتماعی است که می‎توان با پدیده شوم قاچاق مبارزه کرد.

جاویدان تاکید کرد: ناجا به عنوان کارگزار نظام و متولی نظم و امنیت خودش را مکلف به اجرای قانون می‎داند و اگر خدای ناخواسته انحرافی در کار پلیس وجود داشته باشد از هدف اصلی دور خواهیم شد.

* نیروی انتظامی با متخلفان و مجرمان بسیار مقتدرانه برخورد می‎کند

فرمانده انتطامی گلستان ادامه داد: نگاه ما به اجرای ماموریت یک نگاه ارزشی و اعتقادی است و با عشق و علاقه ماموریت خودمان را دنبال می‎کنیم و نگاه ما این است که مردم پلیس را امین خود بدانند.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان ابراز کرد: به همان اندازه‎ای که ما باید رأفت و نرمش نسبت به عامه مردم داشته باشیم باید با متخلفان و مجرمان بسیار مقتدرانه برخورد کنیم و برخورد ما باید ضابطه‌مند باشد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار