از زمانی که مسلمان شدم، فکر پوشیدن حجاب هرگز از ذهن من دور نبود. با این حال، به بعضی بهانه ها مانند “صبر کنم تا زمانی که بچه دار شوم” و یا “هنوز برای این مساله آماده نیستم”، آن را یک سال به تاخیر انداختم

ماجرای محجبه شدن دختر تازه مسلمان چینی از زبان خودش

به گزارش گلستان24، من نورا جاسمین (Nora Jasmine) اهل چین ، از کشور چند نژادی سنگاپور در جنوب شرق آسیا هستم. در تاریخ ۱۱ مه ۲۰۱۳ با حمایت برخی از دوستان نزدیکم، همسرم و خانواده اش و خانواده خودم به خصوص مادرم مسلمان شدم.  مادرم این حقیقت که من مسلمان شده ام را پذیرفت، با اینکه او تا کنون نیز به سختی با شرایط کنار آمده است. او در تمام دوران تغییر زندگی ام مرا درک و از من حمایت کرده و من بسیار از او سپاسگزارم. در واقع، نعمت بزرگی به من داده شده که خداوند اسلام آوردن مرا آسان قرار داد تا من به او نزدیک تر شوم.

از زمانی که مسلمان شدم، فکر پوشیدن حجاب هرگز از ذهن من دور نبود. با این حال، به بعضی بهانه ها مانند “صبر کنم تا زمانی که بچه دار شوم” و یا “هنوز برای این مساله آماده نیستم”، آن را یک سال به تاخیر انداختم. با اینکه در یک کشور چند نژادی زندگی میکردم، اما هنوز هم ترس از اینکه ممکن است مردم اطرافم قادر به پذیرش حجاب نباشند در من وجود داشت. هر زمان که به پوشیدن حجاب فکر می کردم، عصبی میشدم و ضربان قلبم بالا می رفت.

یک روز در ماه آوریل سال ۲۰۱۴، با شوهرم برای اولین بار از یک مسجد بازدید کردیم. من از این که نمی دانستم چه چیز در انتظار ماست و یا آداب مسجد چگونه است نگران بودم. حتی زمانی که شوهرم سعی می کرد به طور خلاصه برایم شرح دهد، قلبم به شدت می تپید و حرف های او را نمی فهمیدم. الحمدلله به مسجد رفتم و نماز مغربم را درآنجا بجا آوردم و آرامش را در مسجد برای اولین بار تجربه کردم. وقتی بار دیگر در چند هفته بعد از آن، دوباره به مسجد رفتم، متوجه شدم که دوست دارم مانند بانوان مسلمان آنجا لباس بپوشم. من از اینکه حجاب را به تاخیر انداخته بودم عمیقا در قلبم احساس ناراحتی میکردم و دیگر نمیخواستم به این کار ادامه دهم. شوهرم بسیار مرا حمایت می کرد و از آنجا که این سفر من به سوی خدا بود، او به من زمان داد تا کاملا مطمئن شوم و قلبا بپذیرم.

نورا جاسمین

بنابراین به ” چالش ۳۰ روز حجاب ” در صفحه فیس بوک روز جهانی حجاب پیوستم و فکر کردم که در ماه رمضان کار فوق العاده ای خواهد بود.

به مادر و همسرم و برخی از دوستانم گفتم که میخواهم پوشیدن حجاب را شروع کنم. خدا را شکر در روز اول ماه رمضان ۲۰۱۴ تمام روز حجاب پوشیدم و از آن زمان بسیار از خدا سپاسگزارم که بار دیگر مرا به خود نزدیک تر کرد. من از همیشه بیشتر احساس امنیت و احترام میکنم و افتخار می کنم که مسلمان هستم. شوهرم از اینکه حجاب را پس از گذشت یک سال از اسلام آوردنم برگزیدم غافلگیر شد، اما او قطعا خوشحال است که من این ره را از روی اراده و تنها برای خدا انتخاب کرده ام.

بنابراین خواهران، اگر شما هم مشکلی مانند آنچه من داشتم دارید، به درگاه خدا دعا کنید که راهش را برای شما آسان گرداند. او همیشه در کنار ما خواهد بود و ما را در کشمکش ها، هر چه که باشد حفظ می کند.. ان شاء الله که در این راه و هر مسیر خوبی که میخواهید توانایی آن را بیابید.

در روز جهانی حجاب، این کار خوب را ادامه دهید. داستان خواهران دیگر قطعا الهام بخش من برای برگزیدن شجاعت انجام این کار بود. ان شاء الله شما هم الهام بخشیدن به بسیاری دیگر را ادامه خواهید داد.

منبع: رهیافته

ارسال نظر

آخرین اخبار