در روزهای 17 و 18 اردیبهشت‎ماه

مدیر آموزش و پرورش بندرترکمن از برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم با حضور 800 دانش‎آموز در روزهای 17 و 18 اردیبهشت‎ماه در این شهرستان خبر داد

مسابقات استانی قرآن با حضور 800 دانش‎آموز در بندرترکمن برگزار می‎شود

 

به گزارش گلستان24، وجیه‎الله عسگری امروز  اظهار کرد: مسابقات قرآن و معارف اسلامی ویژه پسران استان گلستان برای نخستین‎بار در شهرستان بندرترکمن با حضور 800 دانش‎آموز برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن در شش پایه و 9 رشته برگزار می‎شود، تصریح کرد: پایه‎های متوسطه اول و چهار پایه متوسطه دوم در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‎پردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرترکمن افزود: متسابقین در رشته‎های حفظ قرآن، قرائت و مفاهیم، نهج‎البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز، اذان و مداحی شرکت می‎کنند.

عسگری از فعالیت شش کمیته برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن مسابقات قرآنی خبر داد و گفت: کمیته‎های پشتیبانی، ارزیابی، فرهنگی و تبلیغی، فنی، اجرایی و تدارکات در این راستا فعال شدند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات کیفی اندیشیده شده است از همکاری مناسب دستگاه‎های اجرایی خبر داد و ابراز داشت: اوقاف و امور خیریه استان گلستان، اداره کل تبلیغات استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آموزش و پرورش استان، روسای نهادهای دولتی، فرماندار و امام جمعه شهرستان در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

 

رتبه‎های اول تا سوم هر رشته در صورت تامین اعتبار تجلیل می‎شوند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرترکمن از حضور قاریان بین‎المللی در آئین افتتاحیه مسابقات استانی قرآن کریم خبر داد و گفت: 32 داور استانی در این مسابقات حضور دارند.

عسگری با بیان اینکه رتبه‎های اول تا سوم هر رشته در صورت تامین اعتبار تجلیل می‎شوند، اظهار کرد: افراد برگزیده به مسابقات کشوری که احتمالا در تیرماه برگزار می‎شود راه پیدا خواهند کرد.

وی گفت: برای نخستین بار تفاهم‎نامه‎ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان منعقد کردیم تا در راستای آموزش و شناسایی دانش‎آموزان در زمینه فراگیری قرآن مبادرت شود، از اساتید مجرب برای آموزش در حوزه دانش‎آموزی و آزاد استفاده می‎شود تا نخبگان قرآنی شناسایی و به مسابقات کشوری اعزام شوند.

عسگری بر ضرورت شناسایی، جذب و آموزش دانش‎آموزان در زمینه قرآن تاکید کرد و بیان داشت: جامعه قرآنی از گزند بسیاری آسیب‎های اجتماعی مصون خواهد بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار