روحانی کار آفرین وامنان گفت: علت موفقیت من در وامنان حریص کردن مردم به انجام کار و کسب منفعت بود.

زعفرانی که روحانی گلستانی را معروف کرد

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام محمد احمدی روحانی کار آفرین روستای وامنان بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی شعار دادن راحت است اما مهم عمل کردن به آن است و ما در وامنان ابتدا کار را انجام می دهیم سپس اعلام می کنیم تا مردم شعار زده نشوند.

احمدی ادامه داد: راز موفقیت من این بود که مردم را به انجام کار و کسب منفعت حریص کردم و با کمک جوانان تعاونی تولید را در وامنان راه اندازی کردیم.

ابتدا به تحقیقات درباره زعفران و شیوه کشت و شرایط محیطی آن پرداختیم و بعد آموزش دادیم و سپس کار را آغاز کردیم.

روحانی وامنانی گفت: برای تامین بودجه منتظر مسئولین نماندیم و الا حالا حالا ها در پیچ وخم های اداری درگیر بودیم.

ما با تشویق مردم به عضویت در تعاونی و سرمایه گذاری آنها، کار را شروع کردیم. تعاونی ما برای کسانی که بخواهند کار را شروع کند در کمتر از ده دقیقه وام میدهد.

وی افزود: در وامنان 140 هکتار از زمین هایی که کم محصول بودند و یا کاشت محصولات کشاورزی در آنها سخت بود را به کشت زعفران اختصاص دادیم.

احمدی ادامه داد: نباید به مردم چیزی را رایگان داد و ما برای نهال ها از آنها مقدار اندکی پول دریافت کردیم تا دلسوزانه به کشت بپردازند.

کار آفرین نمونه وامنانی تصریح کرد: توسط خانم های روستا 70 نوع گیاه دارویی را شناسایی کردیم و به کشت آنها خواهیم پرداخت.

وی افزود: با صحبت هایی که با مسئولین در استان داشتیم توانستیم امتیاز پست بانک ویژه را بنام تعاونی تولید وامنان بگیریم.

احمدی تصریح کرد: کشور ما امن است و تنها نا امنی در بخش غذایی بوده و خیلی از جان ها بخاطر غذا گرفته شده و بیو تروریست هم جدیدا به این ناامنی اضافه شده است.

وی در آخر سخنانش گفت: امام صادق شش خصوصیت را که مومن از آن نفع میبرد بیان کرده است که یکی از آنها صدقه جاریه است و این اشتغالزایی ها خود صدقه جاریه بحساب می آید.

گزارش: سید مصطفی میرعرب رضی

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار