منصور عتیقی:

این ده بند می تواند منشور نامگذاری امسال برای موضوع اقتصاد مقاومتی و عمل به آن باشد.

به تفسیر و پیچیده سازی شعار امسال نپردازیم/ ده بند مطرح شده رهبری، منشور عمل به اقتصاد مقاوتی است

منصور عتیقی، از فعالان فرهنگی استان گلستان و معاون سابق پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان گلستان، با تعیین نام برای هر سال توسط مقام معظم رهبری، یک موضوع خاص توسط مقام اول نظام در راس امور قرار دارد و این موضوع باید در دستور کار همه نیروهای اجرایی قرار بگیرد.

عتیقی با تاکید بر این که نام گذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، یک ماهیت اجرایی و عملیاتی دارد و شعاری نیست، ادامه داد: هر گونه پرداخت شعاری به این موضوع، حرکت بر خلاف این سیاست گذاری است. این که امسال واژه "اقدام و عمل" در نامگذاری معظم له وجود دارد، نشان دهنده تاکید موکد ایشان بر عملیاتی شدن این موضوع است.

وی با بیان این که "به تفسیر و توجیه این نامگذاری نپردازیم" افزود: به اندازه کافی شفافیت در نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب وجود دارد. بیشتر شدن این شفافیت ها، نشان دهنده فاصله فهم و درک رهبری با بقیه مسئولین نظام است و کار نباید به این شفافیت برسد. ایشان خلائی را درک کرده اند که به آن با شفافیت بیشتری پرداخته اند.

معاون سابق پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان عنوان کرد: باید تا آنجا که امکان دارد از پیچیده سازی نامگذاری مقام معظم رهبری پرهیز کنیم. این پیچیده سازی ما را از اهداف این موضوع خارج خواهد کرد. می بینیم که در موضوع اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی تعیین و برای اجرا ابلاغ شده است. بنابراین باید در بودجه سال و برنامه ششم دیده شود و فقط بخش عملیاتی آن باقی مانده است. دیگر هیچ کار برنامه ریزی و طراحی وجود ندارد و باید کار عملیاتی را آغاز کنیم. همه باید به میدان عمل بروند تا موضوع اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود و یکی از آسیب هایی که این نامگذاری را تهدید می کند، همین پیچیده سازی و تفسیر و توجیه آن است.

 

 

منصور عتیقی شعار سال

منصور عتیقی در ادامه بیان داشت: اولین سخنرانی مقام معظم رهبری بعد از پیام نوروزی تحویل سال، سخنرانی ایشان در حرم امام رضا (ع) است . اگر قرار است تفسیر و توجیهی در مورد این شعار مطرح شده و اهدافی که ایشان از طرح این شعار داشته اند بیان شود، در همین سخنرانی ایشان در حرم مطهر کاملا مشهود است. آن شفافیتی که در نامگذاری توسط ایشان دیدیم، به تفصیل در سخنرانی در حرم مطهر عنوان شد. حتی به مسئولیت افراد و دستگاه ها به طور جزئی و در ده بند پرداخته شد. این ده بند می تواند منشور نامگذاری امسال برای موضوع اقتصاد مقاومتی و عمل به آن باشد.

 

مصاحبه و تنظیم: فاطمه محمدرضایی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار