رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری گلستان از افتتاح سومین پیست اتومبیلرانی دو سال اخیر استان در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

افتتاح سومین پیست اتومبیلرانی گلستان در گنبدکاووس

کامیار عادل  اظهار کرد: پیست آفرود شهرستان گنبدکاووس، از جمله پیست های دو منظوره به شمار می رود که زمین پیست متعلق به اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس و مجموعه ورزشی است.

به گزارش گلستان24، عادل با بیان اینکه این سرمایه گذاری این پیست توسط بخش خصوصی باشگاه آفرود انجام شده است گفت: مساحت کل زمین بیش از یک هکتار است و طراحی آن به گونه ای انجام شده که قابلیت اجرای برنامه های سرعتی در کنار برنامه های قدرتی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته هر پیست آفرود دیگری هم به طور اصولی این قابلیت را دارد که بخشی از آن به عنوان پیست کراس استفاده شود اما زمین تقریبا بزرگ پیست گنبد، اجازه داده تا بتوان برای کاربری های چندگانه برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: البته غیر از امکانات ایمنی و فنی، امکانات رفاهی خاصی ندارد و این با توجه به محدودیت بودجه باشگاه امری طبیعی است.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری گلستان با بیان اینکه دستگاه نظارتی پیست، هیات شهرستان گنبد و کمیته آفرود استان است اظهار کرد: این پیست قابلیت اجرای برنامه های استانی و منطقه ای را دارد.

عادل ادامه داد: پیست در مدت حدود چهار ماه اجرا و بهره برداری شده و مدیریت آن فعلا به عهده ابراهیم آژاک است.

وی در پایان به پیست های افتتاح شده در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: نخستین پیست آفرود در سال گذشته در منطقه توسکاستان گرگان بوده و پیست کراس علی آبادکتول در سال جاری به عنوان دومین پیست افتتاح شده و پیست آفرود گنبد، سومین پیست افتتاح شده بخش خصوصی در دوسال اخیر است.

گفتنی است، آفرود سبکی از رانندگی است و مخصوص شرایط سخت و خارج از جاده است به طوری که به ماشین های دو دیفرانسیل و یا وسایلی از قبیل موتورهای مخصوص آفرود نیاز دارد.

رانندگی در آفرود نیازمند شرایطی از جمله داشتن ماشین مناسب، قدرت بدنی مناسب و قدرت تمرکز و تصمیم گیری و دانش فنی است.

ضمن اینکه مسابقات در کلاس های مختلف ۴ سیلندر، ۶ سیلندر و ۸ سیلندر کاربوراتور و انژکتور، overall یا آزاد و به صورت تایم تریل برگزار می شود./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار