با عدم تائید سابقه ایثارگری شهردار گرگان توسط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، شهردار گرگان در یک قدمی خداحافظی از مسؤولیت خود قرار گرفت.

شهردار گرگان در آستانه خداحافظی از مسند ریاست شهرداری

به گزارش گلستان24،پس از ابلاغ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 20 اردیبهشت ماه سال جاری به تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های کشور و با توجه بازخرید بودن شهردار گرگان که با مجوز هیات دولت وی در مسؤولیت شهردار گرگان از سوی وزارت کشور بکارگیری شده بود، نظرات متفاوتی از سوی مردم، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و کارشناسان مطرح شد.

البته این مصوبه استثنائاتی دارد که به گفته نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، شهردار گرگان دارای سابقه ایثارگری است و تنها راه اینکه شهردار گرگان مشمول این مصوبه نشود، ارائه سابقه ایثارگری است، در غیر اینصورت وی باید از این مسئولیت کنار برود.

این اختلاف نظرها تا آنجا ادامه داشت که شهردار گرگان شب گذشته پس از آنکه جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان تشکیل نشد، در بین خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد که مدارک و مستندات استثناء بودنش از این مصوبه را به وزارت کشور ارسال کرده است و این قانون شامل وی نمی‌شود.

استعلام شورا از بنیاد شهید و رد سابقه ایثارگری شهردار گرگان

در راستای پیگیری‌های قانونی و اجرای وظیفه نظارتی شورای اسلامی شهر گرگان، زهرا نورا رئیس این شورا طی نامه شماره 95/2152/1 مورخ 26 تیرماه سال جاری از اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان درخواست کرد تا در صورت ثبت هرگونه سابقه از شهردار گرگان در آن اداره‌کل، مراتب را به شورای اسلامی این شهر گرگان اعلام کند.

در این راستا اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان طی نامه شماره 270/82/4048 مورخ 27 تیرماه سال جاری به شورای اسلامی شهر گرگان اعلام کرده که عطف به نامه مذکور آقای حسین (حسین‌قلی) صادقلو فرزند رمضان با شماره ملی 6249808396 تاکنون هیچ‌گونه سابقه ایثارگری در این اداره‌کل و مجموعه‌های شهرستان‌های تحت پوشش نیست.

گفتنی است، شهردار گرگان پیش از این بر اساس نامه شماره 567/40/41/2678/زم مورخ 30 تیرماه سال جاری معاونت نیروی انسانی سپاه نینوا گلستان به وزارت کشور، اعلام کرده که دارای سابقه عضویت رسمی از تاریخ 15 تیرماه سال 1358 تا 31 تیرماه سال 1359 بوده و از رزمندگان و ایثارگران جنگ گنبدکاووس است.

شمارش معکوس فرصت قانونی شهردار برای ارائه مستندات

با این پاسخ اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان، شهردار گرگان به یک قدمی خداحافظی از مسئولیت خود نزدیک شد اما باید دید آیا شهردار گرگان مدرک قانونی و مستند و محکم‌تری در خصوص مواد تبصره و استثنائات قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌شود؟

هرچند برخی بر این اعتقادند که سابقه کسانی در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به ثبت می‌رسد که از تسهیلات و خدمات این سازمان استفاده کنند و شهردار گرگان دارای سابقه ایثارگری در نهاد انقلابی و ارزشمند سپاه پاسداران است و قانون مذکور شامل حال وی نمی‌شود.

در هر صورت شهردار گرگان تا تاریخ نهم مردادماه سال جاری فرصت دارد تا مدارک و مستندات خود مبنی بر عدم شامل شدن نسبت به قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی را ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار