فرماندار مینودشت گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه ۴هزار شهید استان گلستان، یادواره ۲۰۱ شهید شهرستان مینودشت این هفته برگزار می‌شود.

یادواره ۲۰۱ شهید شهرستان مینودشت برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24، اسرافیل وزیری در دومین جلسه شورای اداری این شهرستان به مناسبت سالروز اولین اقامه نماز جمعه کشور، اظهار داشت: این جلسه در آستانه اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان با محوریت سالروز نخستین اقامه نمازجمعه کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت نمازجمعه افزود: نمازجمعه تجلی اقتدار نظام و در راس امور یک نعمت الهی است که پس از انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده است.

فرماندار مینودشت ادامه داد: در حال حاضر در بیش از 850 پایگاه نماز جمعه در کشور مسائل دینی، اعتقادی، تربیت و غیره توسط امامان جمعه به مردم روشنگری می‌شود.

وزیری تصریح کرد: امامان جمعه تنها در فعالیت دینی حضور ندارند و همانند امام جمعه مینودشت دلسوزانه در مباحث توسعه و عمران شهرستان فعالیت می‌کنند و در این زمینه راهنمایی‌های خود را بیان دارند.

فرماندار مینودشت اظهار داشت: در آستانه اجلاسیه 4 هزار شهید یادواره شهدای 201 شهید شهرستان مینودشت با سخنران کشوری روز چهارشنبه 6 مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد 5 تن این شهر برگزار می شود.

امام جمعه شهرستان مینودشت هم در این جلسه گفت: اگر بخواهیم هم در دنیا و هم در آخرت عاقبت به خیر باشیم باید در برنامه‌ریزی‌های خود عاقلانه عمل کنیم.

حجت الاسلام سید حسن حسینی افزود: نمازجمعه یک کلاس بزرگ تعلیمی و آگاهی‌بخشی است که سبب برافشانی بذر وحدت، اتحاد و همکاری در امور جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: تنها نمازی که خداوند در آن تاکید به شتاب دارد نمازجمعه است که سبب نزدیکی بنده به خداوند خواهد شد.

امام جمعه بخش کوهسارات نیز در این جلسه گفت: اهمیت نماز جمعه همین بس که خداوند سوره‌ای را به نام آن در قرآن نامگذاری کرده است.

حجت الاسلام مهدی خانلری افزود: نمازجمعه ذکر خداوند و پیوند بین دنیا و آخرت است که امر به تقوا و سبب روشنگری مردم در امور سیاسی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: کشور ما در عرصه‌های پرپیچ و خم تاریخی از تریبون نماز جمعه برای بصیرت‌افزایی مردم استفاده کرده و حسن کار در کشور ما این است که نمازجمعه هم برای اهل سنت و هم برای اهل شیعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خانلری اظهار داشت: نماز جمعه یک عبادت ظلم ستیز و دشمن‌شکن است که سبب شعله‌ور شدن روحیه انقلابی در مردم می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار