امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به ویژگی‌های مثبت امام جمعه سابق گنبدکاووس در اخلاص و تقوا گفت: این دو ویژگی اکسیر عزت و کرامت است.

امام جمعه گنبدکاووس: روزهای پرفروغی در انتظار گنبدکاووس است

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در آئین تجلیل از حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی، امام جمعه سابق گنبدکاووس که به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: آموزه‌های دین مبین اسلام به ما آموخته است که دل انسان با ذکر ابرار و خوبان عالم نورانی و درخشان می‌شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از بزرگان و خادمان دین یک وظیفه و رسالت انسانی است، افزود: حجت‌الاسلام سبحانی یکی از بزرگان و عالمان دینی در منطقه هستند و از جمله کسانی به شمار می‌روند که افتخار سربازی و همراهی با رهبری را در کارنامه دارند و در ادامه مسیر زندگی نیز حتما در مسیر خدمت به نظام و انقلاب طی طریق خواهند کرد.

خدمات حجت‌الاسلام سبحانی با بازنشستگی ایشان در مسند امام جمعه پایان نمی‌پذیرد

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به خاطراتی از حجت‌الاسلام سبحانی در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: بنده و ایشان در سال‌های قبل و در زمانی که بنده در شهرستان آزادشهر توفیق خدمتگزاری داشتم با هم در مسیر کوه‌های بین آزادشهر و مرقد مطهر امامزادگان موسوم به آق امام به پیاده‌روی و کوهپیمایی می‌رفتیم که ایشان با وجود سن بالاتر همواره قبراق و سرحال‌تر از ما بودند.

ترابی با تاکید بر اینکه خدمات حجت‌الاسلام سبحانی با بازنشستگی ایشان در مسند امام جمعه پایان نمی‌پذیرد، ادامه داد: بدون تردید گنبدکاووس و مردم شریف این شهرستان از دانش، تجربه و توانمندی‌های ایشان استفاده خواهند کرد و ما نیز امیدواریم بهره‌مندی از راهنمایی‌های ایشان به عنوان پدر معنوی شهر برایمان متداوم باشد.

وی اکرام و تجلیل از تلاشگران عرصه اعتلای اسلام را یک حرکت الگو‌ساز دانست و اضافه کرد: اسلام نیامده مگر برای آنکه انسان را عزیز و محترم کند و همه ما وظیفه داریم با نگه داشتن احترام خوبان و بزرگان و اجلال و تکریم کسانی که خادمان واقعی ملت هستند این سنت حسنه را به عنوان یک امر مثبت در شهر نهادینه کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد حلاوت و شیرینی ایمان را بچشد باید آن چه به خداوند متعال و امور خدایی مرتبط است و هر آنکه در مسیر خدایی گام بر می‌دارد را اکرام کند و چه کسی شایسته از حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی که تمام عمر خود را صرف خدمت صادقانه به دین خدا کرده است.

ترابی اخلاص و تقوا را اکسیر عزت‌بخش برای همه عالمیان دانست و گفت: در وجود حجت‌الاسلام سبحانی این دو ویژگی به وضوح کاملا قابل مشاهده و قابل لمس است و همه آنان که در طی این 23 سال با ایشان ارتباط داشته‌اند و این شخصیت بزرگ را می‌شناسند این امر را تصدیق می‌کنند.

به طور میانگین در روزهای عادی بالغ بر 2 هزار نمازگزار در نماز جمعه گنبدکاووس شرکت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در روزهای عادی بالغ بر 2 هزار نمازگزار در نماز جمعه گنبدکاووس شرکت می‌کنند، افزود: این حضور پرشور که احتمالا در استان گلستان بی‌نظیر بوده و در رتبه اول قرار دارد حاصل همت و روحیه جهادی امام جمعه سابق گنبدکاووس است که همه طیف‌ها را به دور خود جمع کرده و در جذب حداکثری و دفع حداقلی موفق عمل کرده است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به تغییر شهردار، فرماندار ویژه، فرمانده سپاه و امام جمعه گنبدکاووس در طی هفته‌های اخیر خاطرنشان کرد: همان طور که در جلسه تودیع و معارفه گفته‌ام کابینه جدیدی در گنبدکاووس روی کار آمده است که باید با همدلی و همیاری مسیر توسعه و آبادانی و اعتلای فرهنگی شهر را با سرعت و شتاب بیشتری طی کنیم.

ترابی با تاکید بر اینکه مجموعه همه مدیران شهرستان گنبدکاووس از افراد مجرب و کاردان انتخاب شده‌اند، تاکید کرد: امیدواریم روزهای پرفروغی در انتظار شهر بزرگ و تاریخی گنبدکاووس و مردم ولایتمدار و انقلابی آن باشد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار