علی عبدی گفت: کودکان در جامعه می‌توانند تاثیر گذار باشند همانطور که با تشکیل همیاران پلیس توسط کودکان کاهش تصادفات را شاهد بودیم می‌توانیم با تشکیل همیاران تولید ملی نیز به نتیجه خوبی در استفاده از کالای ایرانی برسیم.

فرزندم عاشق فراماسون‌ها شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، عبدی سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» در ارتباط با دلایل سرمایه‌گذاریش در یک فیلم سینمای کودک که بازگشت سرمایه از طریق آن با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: چند سال پیش با فرزند کوچک خودم در منزل در حال بازی بودم که او اسمش را علامت‌بازی گذاشته بود و علامت‌های مختلفی را با دست و حرکات بدن نشان می‌داد که در نهایت در کمال تعجب از یک علامت به طور مستمر استفاده می‌کرد و از آن به عنوان نشانه مورد علاقه‌اش یاد کرد که در نهایت من متوجه شدم که آن علامت یکی از نشانه‌های فراماسون‌ها است.

وی در ادامه افزود: زمانی که از او پرسیدم این نشانه را در کجا دیده‌ای؟ او به من گفت در بسیاری از فیلم‌های «مرد عنکبوتی»، این نشانه وجود دارد. این در شرایطی است که کودک من تنها 5 سال سن داشت. ما باید متوجه باشیم که فرهنگ‌های این چنینی که با اهداف خاص در بین جوامع دیگر رشد پیدا کرده‌اند، چه اهدافی را دنبال می‌کنند؛ همچنین باید اذعان کنیم که در امر برنامه‌ریزی‌اشان در توسعه اهداف خود بسیار درست عمل کرده‌اند.

او همچنین گفت: از زمانی که این دغدغه در من به وجود آمد شروع به تحقیقات جامع‌تر و گسترده‌تری کردم که متوجه شدم آنها برای تمام این اهدافشان برنامه‌ریزی‌های دقیق و بلندمدت دارند و کودکان نسل جدید نیز از مهمترین مشتریان آنها هستند. به طور مثال، اگر به کودکان ما از یک سرباز آمریکایی تعریف‌هایی کنند و نامی ببرند، او آن را یک فرد قدرتمند و نابود نشدنی می‌داند و تمام نوجوانان و کودکان ما به یاد شخصیت‌های قوی و قدرتمند آمریکایی همچون راکی و ... می‌افتند، اما در عالم واقعیت اینطور نیست. این نشان از یک کار فرهنگی گسترده دارد. چرا باید در تمام برنامه‌های کودک تلویزیونی که آمریکا و برخی کشورهای دیگر تولید می‌کنند،‌ یک علامت تک‌چشم وجود داشته باشد. تولیدات فرهنگی آنها بر اساس اهداف نظام آنها پیش می‌رود.

عبدی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی برای کودکان و آشنا کردن آنها با فرهنگ ریشه‌دار ایران اسلامی،‌ گفت: اگر ما بتوانیم به درستی از کودکی فرزندانمان را با مباحث درست و اصولی نظام جامعه خودمان آشنا کنیم، شاید دیگر شاهد طلاق‌های فاجعه‌بار در آینده نباشیم. مثلاً آنها را می‌توانیم با اهمیت مباحثی چون تولید ملی و خرید کالای ایرانی نیز آشنا کنیم.در حال حاضر با مشکل بسیار جدی اقتصادی نیز مواجه هستیم که توجه به تولید ملی و خرید کالای ایرانی می‌تواند کمک چشمگیری به این شرایط داشته باشد.

 سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک»، با بیان این مطلب که از طریق کودکانمان می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور به فرهنگ خرید کالای ایرانی نیز برسیم، اظهار کرد: چندی پیش هیچکدام از هموطنان ما از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی استفاده نمی‌کردند اما کم کم این فرهنگ به وجود آمد که کودکان در شکل و شمایل همیار پلیس در آن نقش بسزایی داشتند. در حوزه تولید محصولات ایرانی نیز این همیاری از سوی کودکان می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در سینما کمتر به موضوع تولید ملی آن هم از دریچه یک اثر سینمایی کودک پرداخته شده است.

او با انتقاد از آثار سینمایی کودک که غالباً در آن شاهد کودکان غیرواقعی هستیم که نمی‌توان آنها را باور کرد،‌ گفت: در پروژه سینمایی «قهرمانان کوچک» شاهد کودکانی هستیم که هر کدامشان به یک حرفه‌ای تخصص دارند، آنها باهوش و برای زمانه خود هستند. در همین پروژه از کودکان شاخص تکواندو کار استفاده کرده‌ایم. کودکان این فیلم سینمایی متوجه می‌شوند که پدرانشان در حال بیکار شدن هستند و دلیلش هم ورود کالاهای قاچاق غیرایرانی به داخل کشور است. به همین دلیل بچه‌های قصه ما هم قسم می‌شوند که قاچاقچیان را به پلیس لو بدهند؛ البته ما به موضوع تولید ملی به صورت مستقیم نپرداخته‌ایم و همه چیز در بستر یک قصه کمدی که جذابت‌های خاص خودش را دارد گفته می‌شود.

عبدی در پایان خاطر نشان کرد:‌امیدوارم همان اندازه که همیاران پلیس توسط جامعه شکل گرفت و معرفی شد همیاران تولید ملی نیز در ایران تشکیل شود و جدی گرفته شود تا بتواند تأثیرات خودش را در خرید کالای ایرانی و توجه به تولید ملی بگذارد. اگر ما بتوانیم از طریق فیلممان حتی 3 درصد بر روی جامعه تأثیر بگذاریم، معادل است با امکان هزاران شغل دیگر و صرفه‌جویی در هزاران میلیارد.

دوست دارم در آخر به این نکته اشاره کنم که زمانی «مرد عنکبوتی»‌ ساخته شد، که سیدحسن نصرالله گفت:‌ شما مثل لانه‌های عنکبوت سست هستید،‌ در آن زمان هم چنین فیلمی ساخته شد که تا نشان دهند به دنیا که اینگونه نیست.

 

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار