استاندار گلستان گفت: گردشگری می‌تواند محور توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان گلستان باشد و باید به آن توجه شود.

حوزه‌های گردشگری استان گلستان تقویت می‌شود

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تهیه برش استانی از طرح های ملی یکی از موضوعات مهمی است که در تدوین طرح‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا براساس آن نسبت دستگاه‌های اجرائی با پروژه مشخص شود.

وی افزود: سند آمایش استان یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی مدیران است که ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در استان را مشخص می‌کند.

استاندار گلستان تصریح کرد: پایه‌های تعریف شده در این سند می‌‍تواند منطق ایجاد اشتغال در استان باشد که مدیران با مطالعه این سند می‌توانند ظرفیت‌های اشتغال‌زا را شناسایی کنند.

صادقلو گردشگری و به خصوص گردشگری حلال، خاویار، میگو، فرش، گیاهان دارویی، دانش بومی و غیره را از ظرفیت‌های استان دانست که در این حوزه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان همچنین پهنه‌بندی فارغ التحصیلان در حوزه‌‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که تجربه و علم را در کنار هم قرار می‌دهد و سبب رونق تولید و پایداری شغل می‌شود.

وی با اشاره به مؤلفه‌های پایداری شغل گفت: ایجاد مشوق های تحریک تقاضا باید براساس ذائقه مردم انجام شود و اگر تولید با کیفیت و براساس ذائقه مردم باشد مورد تقاضا قرار می‌گیرد.

صادقلو با تأکید بر اهمیت تعیین نرخ تسهیل گفت: تسهیل تنها برای تولید نیست بلکه برای تقاضا هم باید انجام شود که این تسهیل نیز یکی از مشوق های تحریک تقاضاست.

به گفته استاندار گلستان، گردشگری یکی از حوزه‌های خوب در ایجاد اشتغال است که جذاب کردن و زیباسازی استان یکی از راه‌های جذب گردشگر و به دنبال آن ایجاد اشتغال در این حوزه خواهد بود.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد نمی‌کند بلکه مدیریت و هماهنگی بین دستگاه‌ها را برعهده دارد که البته این مدیریت باید به تولید شغل منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار