مسوول اجرای مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان از فراخوان ارسال آثار هنرمندانه به مناسبت سالگرد فاجعه منا و گرامی داشت شهدای این فاجعه خبر داد.

فراخوان ارسال آثار هنرمندانه در گرامی داشت شهدای فاجعه منا

به گزارش گلستان 24، محمد فلاحی با اشاره به در پیش بودن اولین سالگرد فاجعه منا، گفت: روزهایی که می آید خاطره حاجیانی را زنده می کند که از سرزمین مقدس تا ملکوت آسمان ها غریبانه پرکشیدند.

وی با بیان اینکه در پشت پرده این حادثه از پیش طراحی شده نیت های آلوده، اندیشه های پلید و دست های گناهکاری بود که جز به نابودی آزادگی، جوانمردی و ایثار نمی اندیشند، افزود: عمق فاجعه منا بسیار غمبار و عبرت برانگیز بود.

فلاحی به فراخوان آثار هنرمندانه پیرامون فاجعه منا اشاره کرد و اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در یک طرح ملی و کشوری درصدد است تا با گردآوری آثار هنرمندان در قالب شعر ، نقاشی ، دلنوشته ها ، مقالات ، عکس و پوستر و مصاحبه های تأثیرگذار ، اطلاعات هدفمند و جذاب نسبت به ایجاد گنجینه ای ماندگار در این خصوص اقدام نماید.

به گفته وی هنرمندان می توانند با ارسال ارسال آثار در این بخش ها و با شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، مخاطبان را با واقعیت این حادثه هولناک بیش از پیش آشنا سازند.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار حداکثر تا 20 شهریور 1395 به نشانی golestan@ccoip.ir و یا گرگان ـ سایت اداری ـ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان و درگاه اطلاع رسانی www.golestan.ccoip.ir

تعیین شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر شماره های تماس 32480007 و 32480264-017 نیز اعلام شده است.

بر اساس این گزارش در نشست اولین نکوداشت شهدای منا گلستان که در گرگان برگزار شد، مقرر شد که اولین سالگرد شهدای منای استان در روز سیزدهم شهریور جاری در بندرترکمن و در تاریخ چهاردهم همین ماه به میزبانی گنبدکاووس برگزار شود.

امسال از 13 تا 18 شهریور ماه به عنوان هفته گرامی داشت شهدای فاجعه منا نامگذاری شده است

یادآور می شود، در فاجعه منا سال گذشته و حادثه مکه در مجموع 475 زائر ایرانی جان باختند که از این تعداد 49 زائر از کاروان های استان گلستان و بیشتر از شهرستانهای گنبدکاووس و بندرترکمن بودند.

از این تعداد 23 نفر زن و بقیه مرد بودند، در مجموع همگی به جز یک نفر از کاروان های اهل سنت استان گلستان بودند.

گلستان با 1.9 میلیون نفر جمعیت ترکیب متنوع جمعیتی با ادیان و مذاهب مختلف دارد.

انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار