خواهر فرماندار فقید ترکمن:

خواهر شهیده منا گفت: یکی از آرزوهای همیشگی مرجان شهادت بود او عاشق واژه شهید و شهادت بود.

شهادت یکی از آرزوهای همیشگی مرجان نازقلیچی/ اولین فرماندار زن استان عاشق واژه شهید و شهادت بود

به گزارش گلستان 24، در آستانه نکوداشت اولین سالگرد شهدای منا در استان گلستان خبرنگار ترکمن سسی گفتگویی با مهینه نازقلیچی خواهر شهیده منا مرجان نازقلیچی فرماندار فقید شهرستان بندرترکمن انجام داده است.

خواهر فرماندار فقید بندرترکمن در خصوص ویژگی های اخلاقی آن شهیده منا گفت: زن بودن برایش محدودیتی ایجاد نمی کرد .مثل مرد همیشه در میدان بود. مرجان برای خدمت به مردم هر آنچه در توان داشت دریغ نمی کرد.خیلی مهربان و مردم دوست بود بود.مادرم می گوید مرجان از کودکی چنین خصلتی داشت. در حوزه جغرافیایی خدمتش به روستاهای دوردست می رفت و به خانواده های بی بضاعت و بی سرپرست کمک های مالی پنهانی می کرد ولی هرگز آن را بر زبان نمی آورد.از آنها دلجویی می کرد.

خدمت به مناطق محروم یکی از دغدغه های همیشگی مرجان بود

وی ادامه داد : خدمت به مناطق محروم یکی از دغدغه های همیشگی او بود.برای رسیدگی به اشتغال جوانان ، و رسیدگی به مشکلات  نقاط محروم بندر ترکمن خیلی راغب بود.حیف که عمرش کوتاه بود و دیگر در میان ما نیست.

مهینه نازقلیچی در خصوص آخرین سفر حج مرجان گفت: این سومین سفر حج خواهرم بود که به عنوان معینه کاروان عازم سفر حج شده بود.به او می گفتیم تو قبلا دوبار مشرف شده ای حالا چه ضرورتی دارد با این همه مشغله کاری،می گفت شما تا خودتان آنجا نروید شور و لذت حضور در خانه خدا را درک نمی کنید.همیشه آرزو و اشتیاق داشت مجدد به حج برود. می گفت حال و هوای معنوی آنجا قابل وصف نیست.

نازقلیچی افزود :وقتی از وی می خواستیم نیابتی برای ما اعمال عمره انجام دهد می گفت قسمت شما می شود خودتان عمره می روید فقط برای رفتگان اقوام عمره نیابتی به جا می آورد.

47 روز چشم انتظاری

خواهر شهیده منا مرجان نازقلیچی در خصوص نحوه اطلاع رسانی وضعیت وی بعد از حادثه نیز گفت : برخی زائران شاهد بودند که درروز حادثه شهیده شهناز علاقی و شهیده ساراگل شیروانی و مرجان با اندک فاصله ای جلوتر از بقیه در خیابان ۲۰۴ حرکت می کردند.و بعد از حادثه برخی دیدند که وی را با آمبولانس به بیمارستان بردند.گفتند وی حتی با دست اشاره داشت و ازدردکمرو بدن گلایه داشت.البته برخی شاهدان هم می گفتند حال مرجان چندان مساعد نبود بهر حال گفتند به بیمارستان منتقل شده.بعد از 47 روز چشم انتظاربودن گفتند با آزمایش د ن ا تشخیص هویت شده و در عربستان جزو اولین گروه دفن شدگان است.

خواهر شهیده منا گفت: یکی از آرزوهای همیشگی مرجان شهادت بود او عاشق واژه شهید و شهادت بود.هربار که در ورودی شهر بندر تابلوی شهید عظیم گل را می دیدیم می گفت کاش من هم مثل این شهید ،شهید محبوب دل مردم بودم.در نهایت هم به آرزوی  دیرینه خود یعنی شهادت رسید و در کنار خانه خدا ودر سرزمین منا شهید شد و همانجا آرمید.

عربستان با ناکارآمدی و سوء مدیریت موجب بروز این فاجعه شد

مهینه نازقلیچی در خصوص حادثه منا :گفت عربستان با ناکارآمدی و سوء مدیریت موجب بروز این فاجعه شد و بدتر این که نه عذرخواهی از خانواده های شهدای منا کرد و نه پاسخگوست. ما خانواده های داغدیده شهدای منا از این بابت بسیار ناراضی هستیم.

بی تدبیری عربستان باعث شد تا ما در روز عید قربان که شادترین روز است عزادار شدیم .ما خانواده های شهدای منا هرگز نمی توانیم این غم بزرگ را از یاد ببریم.

امیدواریم روزی سر مزار عزیزانمان حاضر شویم و فاتحه بخوانیم

خواهر شهید منا گفت :انتظار ما خانواده های شهدای منا این است که یاد این شهیدان عزیز همیشه زنده بماند و از یاد و خاطره ها نروند.بین شهدایمان نباید تبعیض باشد .حاجیان ما درسرزمین منا همگی در راه اعتقاد ، ایمان و آرمانها و در راه خدا و دین اسلام جان فدا کردند و مهاجر الی اله شدند.

نازقلیچی در پایان این گفتگو ابراز امیدواری کرد :ما امیدواریم کارشکنی های عربستان روزی به پایان برسد و ما بتوانیم با تشرف به حج سر مزار عزیزانمان حاضر شویم و فاتحه بخوانیم.

گفتگو :همکار افتخاری سولگین قلیچ تقانی

انتهای پیام/

منبع: ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار