آغاز بارندگی از چهارشنبه

مدیرکل هواشناسی گلستان از کاهش ۱۰ درجه ای دما در پی بارش باران در روز چهارشنبه خبر داد.

دمای هوا در گلستان ۱۰ درجه کاهش می یابد

به گزارش گلستان 24، سید محمدرضا رضوی، در رابطه با الگوهای پیشیابی در سطح استان گلستان اظهار کرد: معمولا درصد خطای نقشه های پیش یابی از تاریخ ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر زیاد است اما چیزی که نقشه های فعلی نشان می دهد خبر از بارندگی های خوب و پی در پی در هفته های آتی است که نشان دهنده رسیدن به وضعیت نرمال بارش ها در شهریورماه است.

وی افزود: اواخر وقت سه شنبه شهرستان بندرترکمن و برخی نواحی غرب استان رابارش پراکنده و رگبار در بر می گیرد.

مدیرکل هواشناسی گلستان از آغاز بارندگی ها صبح چهارشنبه در گستره استان خبر داد و گفت: با نفوذ این سامانه بارشی به استان شاهد افزایش ابر، رگبارو رعدوبرق، گاهی وزش نسبتا شدید باد، مواج شدن دریا و کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس خواهیم بود.

رضوی با بیان اینکه این بارش ها از شرق استان آغاز می شود و بیشترین بارش ها هم مربوط به حوزه اترک خواهد بود، اظهار کرد: این بارش ها تا روز جمعه ادامه دارد و موجب خنکی هوا می شود اما از روز جمعه دوباره دمای هوا افزایش چند درجه ای می یابد.

وی افزود: با توجه به وقوع بارش های رگباری، احتمال آبگرفتگی برخی معابر و وقوع سیل نا گهانی در نواحی کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان در توصیه به کشاورزان گفت: کشاورزان شالیکار به دلیل بارش رگباری در روز چهارشنبه از هرگونه برداشت شالی تا روز جمعه خودداری کنند و همچنین با توجه به پیش بینی بارش های رگباری از روز چهارشنبه سویا کاران از آبیاری مزارع خودداری کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار