سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی هواشناسی گلستان از روند افزایش دمای هوا بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد درشهرهای مختلف این استان تا روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

دمای هوا در استان گلستان 3 تا 5 درجه افزایش می یابد

به گزارش گلستان 24، محمدرضا رحمن نیا، ابراز داشت: براساس آخرین الگوهای پیش یابی از امروز روند افزایش گرما درشهرهای مختلف گلستان پیش بینی می شود که این شرایط تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: میانگین افزایش دما در شهرهای غیر ساحلی گلستان بین 3 تا 4 درجه سانتی گراد و در شهرهای ساحلی تا 5 درجه سانتی گراد خواهد بود.

رحمن نیا، اضافه کرد: درهر صورت میانگین دما در شهرهای مختلف استان گلستان از امروز تا روز سه شنبه بین 38 تا 42 درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود ضمن اینکه تا پایان هفته جاری خبری از بارش باران نیست.

وی تصریح کرد: در بامداد امروز و در خنک ترین ساعات شهر گرگان با 20 درجه خنک ترین و دو شهر گنبدکاووس و اینچه برون با 32 درجه گرم ترین شهرهای استان گلستان بودند.

استان گلستان با افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 29 شهر می باشد که از این تعداد سه شهرستان بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مناطق ساحلی، هفت شهرستان کردکوی، گرگان، علی آباد، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش درمناطق کوهپایه ای و جنگلی و دارای آب و هوای معتدل و چهار شهرستان گنبدکاووس، کلاله، مراوه تپه و آق قلا در مناطق خشک و بیابانی و دارای آب و هوای گرم هستند./ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار